Līdz ar jaunās tramvaju līnijas atklāšanu pasažieru skaits tramvajos ir palielinājies, tomēr jaunu, zemās grīdas tramvaju iegāde pagaidām netiek plānota.

To intervijā "Rietumu Radio" sacīja Liepājas pašvaldības aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" direktors Gints Lūsis, raksta LETA.

"Iespējas par jaunu tramvaju iegādi tiek skatītas, taču jautājums saistīts ar finansēm," sacīja Lūsis, norādot, ka viena tramvaja vagona iegāde izmaksā aptuveni miljonu eiro, kamēr sabiedriskā transporta tīkla nodrošināšana pilsētā izmaksā aptuveni piecus miljonus eiro gadā. "Liepājā ir 17 tramvaji, līdz ar to katrs pats var izdarīt secinājumus, cik ļoti tas sadārdzinātu sabiedriskā transporta pakalpojumus," sacīja Lūsis.

Kopumā pasažieru skaits tramvajos turpina pieaugt, un aktīvi cilvēki izmanto arī jauno maršrutu uz Ezerkrastu, tomēr tuvākajā laikā nav plānotas būtiskas izmaiņas maršrutu tīklā.

"Visu, kas bija paredzams, esam centušies izdarīt jau pagājušajā gadā," sacīja Lūsis. "Jāskatās, kas notiks ar "Liepājas metalurgu", kura darbinieki aktīvi izmantoja tramvaju satiksmi, lai nokļūtu uz darbu – ceru, ka rūpnīca atsāks strādāt un ilgtermiņā nekādas izmaiņas nebūs nepieciešamas. Vērosim pasažieru plūsmas skaitīšanas rezultātus."

Lūsis norādīja, ka tramvaja attīstība pilsētai ir izdevīga, jo elektriskais transports ir ekoloģiski tīrāks par jebkuru iekšdedzes dzinēju un arī ātrāks, jo to mazāk ietekmē sastrēgumi. Tāpat arī tramvajs mazāk ietekmē transporta plūsmu pilsētā.

Vienlaikus pērn tika izsludināts sabiedriskā transporta pakalpojumu iepirkums, un pēc tā noslēgšanās 80% no lielajiem autobusiem Liepājā būs jauni un moderni zemas grīdas autobusi. "Paredzam, ka pēc līguma noslēgšanas autobusu parks Liepājā būs jauns un moderns," sacīja Lūsis. Iepirkums gan ir aizkavējies, jo tā nolikums apstrīdēts Iepirkumu uzraudzības birojā, kas uzlicis par pienākumu atsevišķas prasības mainīt. Līdz ar to izmaiņas autobusu parkā varētu būt redzamas 2015.gada beigās.

Plānots, ka līgums ar jauno pārvadātāju tiks slēgts uz desmit gadiem.