Uzņēmuma "Liepājas ūdens" turpinot reālizēt rekonstrukcijas projektu, Ir pabeigti jaunā izvada būvdarbi Liepājas pilsētas notekūdens attīrīšanas iekārtās.

Kā informē uzņēmuma pārstāve Sarmīte Jēkabsone, kad 2012.gada pavasarī Personu apvienība AS "UPB" un SIA "BGS"" uzsāka būvdarbus, tas bija liels izaicinājums būvniekiem – liela diametra cauruļvadu izbūve jūrā ir ļoti sarežģīts un arī unikāls process, kam līdzvērtīgu grūtu atrast. Darbu izpilde apliecināja, ka visi speciālisti, kas iesaistījās šajā darbā, ir īsti profesionāļi no dažādām nozarēm. Īpaši jāatzīmē zemessmēlēja "Roland 10" operatori, kas apkalpoja šo vareno iekārtu un ūdenslīdēji, kas veica nozīmīgos cauruļvadu posmu savienošanas darbus zem ūdens. Gada garumā, spītējot vējiem un pamatīgiem viļņiem, būvdarbi ritēja kā plānots un nu ir pienācis brīdis, kad jaunais notekūdeņu izvads ir gatavs pieņemšanai ekspluatācijā, kas plānota šī gada 26. septembrī.

Jau 2009. gadā SIA "HT Konsaltings" izstrādāja būvprojektu "Liepājas pilsētas attīrīšanas iekārtu attīrīto notekūdeņu izvada jūrā rekonstrukcija". Izvada būvdarbi tika iekļauti Projekta "Ūdenssaimniecības attīstība Liepājā, 3. kārta" apjomā un 2012. gada 30. martā, noslēdzot būvdarbu līguma ar Personu apvienību AS "UPB" un SIA "BGS", tie varēja sākties.
 
Jaunais attīrīto notekūdeņu izvads ir izbūvēts jūrā 100 m uz dienvidiem no esošā izvada. Tā garums ir 1556 metri. Rakšanas darbus jūrā veica zemessmēlējs "Roland–10", kas šurp ieradās no Vācijas. Iekārtai bija speciāls aprīkojumu – GPS navigācijas sistēma, kas deva iespēju kontrolēt rakšanas dziļumu un virzienu, turklāt dati saglabājās datora atmiņā un tos izmantoja darbu kontrolei un atskaitēm. Caurules, kas tika izmantotas jaunā izvada būvdarbos, speciāli šim nolūkam ražoja Francijā. Tās izgatavotas no čuguna ar speciālu ārējo pārklājumu, lai pasargātu materiālu no sālsūdens un korozijas iedarbības.

Caurules montēja krastā pa apmēram 100 metru gariem posmiem, pēc tam ar pontonu palīdzību nogādāja jūrā un iegremdētja izraktās tranšejas attiecīgajā vietā.  Lai varētu veikt cauruļvadu montāžu un to novietošanu uz pontoniem, pie krasta tika izbūvēta patvērumu osta, kura aizsargāja tehniku un materiālus no jūras viļņiem. Patvērumu osta iestiepās jūrā aptuveni 100 metrus no krasta un bija norobežota ar smiltīm pildītām ģeotekstila caurulēm.

Ļoti liela atbildība gūlās uz ūdenslīdēju pleciem – cauruļvadu posmu savienošana zem ūdens. Tas patiešām prasīja milzīgu meistarību un pacietību, lai zem ūdens ar milimetra precizitāti savienotu 100 metrus garus cauruļvada posmus, ņemot vērā slikto redzamību un jūras viļņošanos. Pēc cauruļvada pilnīgas izbūves veica trasējuma uzmērīšanas darbus, tranšejas zemūdens apsekošanu un cauruļvada hidraulisko pārbaudi. Darbs bija paveikts godam un nekādi defekti netika konstatēti.