Domes sēdē ceturtdien, 18. martā, plānots atbalstīt projekta "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve, 4.kārta" sagatavošanu un iesniegšanu Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA) finansējuma saņemšanai.


Projekta pieteikums jāiesniedz līdz 12. aprīlim. Pēc Liepājas domes Projektu ieviešanas nodaļas vadošā projektu vadītāja un arī šī konkrētā projekta vadītāja Ulda Klaka-Kleina sacītā, pagājušajā nedēļā ir noslēgts līgums par būvprojekta izstrādi ar iepirkumā uzvarējušo apvienību SIA "VCI" un SIA "BRD projekts". Būvprojekts tiks izstrādāts šā gada laikā, bet nākamgad jau varēs sākties būvdarbi.


Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūves 4.kārtas provizoriskās izmaksas ir 15 155 600 eiro,

no kurām Kohēzijas fonda finansējums 85% apmērā ir 12 831 260 eiro. 3,75% apmērā projektu finansētu valsts, bet 11, 25% apmērā (1, 7 milj. eiro) – pašvaldība (laika posmā no 2021. gada līdz 2023. gadam).


Kā portālam irliepaja.lv pastāstīja Klaks-Kleins, 4. kārta šajā plānošanas periodā ir pēdējā, ko paredzēts īstenot. Tās ietvaros tiks sakārtoti vairāki sliežu ceļu posmi kopumā 1,47 km garumā, kā arī iegādāti pēdējie trīs zemās grīdas tramvaja vagoni. Projektu plānots pabeigt – 2023. gadā.


Tramvaja līnijas posmi, kurus paredzēts atjaunot ir: K. Valdemāra iela posms no Peldu ielas līdz Rožu ielai; Rīgas ielas posms no Raiņa ielas līdz 1905. gada ielai; Dzelzceļnieku ielas posmā no Rīgas ielas līdz Brīvības ielai; apgriešanās aplis Brīvības ielas galapunktā.


Portāls irliepaja.lv jau rakstīja, ka līdz šim īstenota projekta pirmā kārta (2018. gadā), kurā pārbūvēja Tramvaja tiltu un sliežu ceļu no tilta līdz tirdzniecības namam "Kurzeme", kā arī tika apmaksāta sešu jauno zemās grīdas tramvaja vagonu piegāde no izgatavotāja Horvātijā.


Šobrīd ir sākusies projekta 2. kārta ( vairāk sk. šeit)– būvprojekts "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve, 2.kārta", ko izstrādā  SIA "BM-projekts", pēc Klaka-Kleina sacītā, jau ir gandrīz gatavs. Sekos iepirkums būvdarbiem, kas varētu sākties vasaras nogalē. Projekta 2. kārtā plānots rekonstruēt Lielās ielas posmu no Friča Brīvzemnieka ielas (veikals "Drogas") līdz Peldu ielai. Tāpat 2. kārtas ietvaros plānots iegādāties piecus zemās grīdas tramvaja vagonus.


Interesanti, ka projekta 2. kārtai uzreiz sekos 4., jo, kā sacīja Klaks-Kleins, šajā ES programmā Latvijai paredzētais finansējums tiek sadalīts starp Rīgu, Daugavpili un Liepāju, un 3. kārtā tas pilnībā ticis Rīgai.