"Viegli neiet," vaicāts, kā sokas ar darbiem Lielajā ielā, atbild pašvaldības Attīstības pārvaldes Projektu ieviešanas nodaļas vadošais projektu vadītājs Uldis Klaks-Kleins.


Klaks-Kleins savā amatā ir kopš 2010.gada, bijis klāt neskaitāmiem infrastruktūras projektiem un arī tādam nopietnam projektam kā koncertzāles "Lielais dzintars" būvniecība , taču par Lielās ielas 400 metrus garās tramvaja līnijas un pieguļošās teritorijas rekonstrukcijas projektu saka – "sarežģītākais process, kāds līdz šim bijis".

Kāpēc tas ir tik sarežģīts?

"Vispirms jau tāpēc, ka paralēli būvdarbiem ir jānodrošina, lai turpinās sabiedriskā transporta kustība, un šoreiz ir tā, ka inženierkomunikācijas – ūdensvads, kanalizācija un lietusūdens kanalizācija iet pa abām ielas pusēm. Līdz ar to tramvajs ir pārcelts uz vienu sliežu joslu, un, kad ielas viena puse ir sataisīta, pārceļam to uz otru pusi, turklāt rakšanas dziļums ir liels," stāsta projekta vadītājs.

Arī autobusi turpina kursēt pa Lielo ielu paralēli būvdarbiem. Tas notiek tāpēc, ka izmaiņas autobusu maršrutos saistītas ar kompensāciju maksāšanu Liepājas autobusu parkam, bet šādas izmaksas projektā nav iekļautas.

Paralēli ielas seguma un sliežu remontam notiek vēl citi darbi – ielas apgaismojuma rekonstrukcija, tramvaja kontakttīklu un balstu nomaiņa. Un, lai gan līgums par būvdarbiem slēgts ar SIA "Baltijas būve", ir piesaistīta arī virkne apakšuzņēmēju, kuri veic šos paralēli ielas rekonstrukcijai darāmos darbus.

"Ja viens apakšuzņēmējs kavējas, tas kavē arī citus, jo visi ir savstarpēji saistīti," atzīst Klaks-Kleins.

Piemēram, bijusi aizķeršanās ar sliežu piegādi – tā sarežģījusies kara dēļ.

Papildus visam iepriekš minētajam Lielajā ielā jānodrošina arī cilvēku plūsma, iespēja piekļūt tirdzniecības namam "Kurzeme", Liepājas Universitātei.

Situācijas būvobjektā mainoties visu laiku, un ir jāspēj tām pielāgoties.

"No malas viss izskatās vienkārši – kas tur, ko neizdarīt?! Bet reāli šis ir sarežģītākais process, kāds man līdz šim ir bijis,"

neslēpj projekta vadītājs.

To, ka objekts nav vienkāršs, var redzēt pēc piesaistītā tehnikas vienību daudzuma, kā arī pēc tā, ka darbi, kas sākās pērnruden, turpinājās arī ziemā – tehnoloģiskais pārtraukums bija tikai daļējs, komunikāciju rakšana turpinājās.

Taču arī darbiem šajā sarežģītajā objektā reiz būs pienācis gals, un šobrīd Uldis Klaks-Kleins prognozē, ka tas varētu notikt oktobra beigās.

Jau vēstīts, ka pērn 23. augustā uzņēmums SIA "Liepājas tramvajs" iepirkuma rezultātā noslēdza būvdarbu līgumu ar SIA "Baltijas būve" par tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūvi Lielās ielas posmā no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai projekta "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve, 2.kārta" ietvaros.


Projekta 2.kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, t.sk. Kohēzijas fonda līdzfinansējums 10 000 000 eiro. Projekta ietvaros jau ir iegādāti pieci tramvaju vagoni, kā arī notiek tramvaja līnijas un tai piegulošās teritorijas pārbūve 0,4 km garumā.


Būvdarbu līgums ar SIA "Baltijas būve" noslēgts par summu 3 870 877,88 eiro, neskaitot PVN.


Uzņēmums SIA "Baltijas būve"  veic arī tramvaja līnijas pārbūves darbus Jaunliepājas pusē, satiksmei slēgtajā Rīgas ielas posmā no Raiņa ielas līdz Tirgus ielai, bet Lielās ielas pārbūves projekta ietvaros veica darbus Kungu ielas sākuma posmā.


Tramvaju sliežu ceļa pārbūve Liepājā aizsākās 2014. gadā.