Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde šobrīd ir realizējusi Liepājas jahtu ostas izbūves projekta 1. kārtu, taču vēl nav īstenota 2. un 3. kārta, portālam irliepaja.lv pastāstīja SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece.
Pirmās kārtas ietvaros rekonstruēta ostas 80. piestātne un uzbūvēta Jahtu ostas servisa ēka un divas peldošās piestātnes 50 jahtām. Savukārt otrajā un trešajā kārtā paredzēts izbūvēt pieslēguma vietu notekūdeņu savākšana, labiekārtot pieguļošo teritoriju, piemēram, SEZ pārvaldei ir ideja kā māksliniecisku elementu uzstādīt kuģa dzenskrūvi. Tāpat plānots izbūvēt papildu piestātnes jahtām, cik tieši, būs atkarīgs no pieprasījuma, bet sākotnēji bija plānotas piestātnes līdz 100 jahtām.
Projekta trešajā kārtā bija paredzēts sakārtot atbalsta sienu gar jahtu ostu, kura
nav pārāk sliktā stāvoklī un patlaban ir arī nedaudz uzlabota, tomēr tas ir tikai pagaidu risinājums.
Otrās un trešās kārtas realizācijai, atšķirībā no 1. kārtas, ko finansēja INTEREG Igaunijas – Latvijas pārrobežu sadarbības programma projekta "Uzlabota jahtu ostu infrastruktūra un ostu tīkla attīstība Igaunijā un Latvijā" ietvaros, līdzekļi būs jārod SEZ budžetā.
Portāls irliepaja.lv jau rakstīja, ka pērn augusta beigās Liepājas SEZ jaunās jahtu ostas būvnieks – SIA "ReRe meistari" – Tirdzniecības kanāla ūdeņos sāka izvietot pirmos piestātņu pontonus un septembra pirmās nedēļas nogalē kanālā jau bija redzamas abas Igaunijā izgatavotās peldošo piestātņu līnijas. Savukārt oktobra sākumā "ReRe meistari" uzsāka jahtu centra ēkas būvi, kas decembra sākumā bija pabeigta un pieņemta ekspluatācijā. Pie piestātnēm ir uzstādīti slēdzami vārti, lai uz jahtām nekāptu nepiederošas personas, padomāts arī par vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Vēl līdz jahtu sezonas sākumam atlicis aizvākt konteineru, kurš līdz šim kalpoja kā jahtu ostas servisa centrs, kā arī pabeigt aprīkot jauno jahtu centru, portālam pastāstīja jahtu centra vadītājs Kārlis Kints.
Skats uz rekonstruēto jahtu ostu. Aigara Štāla foto.
Jahtu ostas rekonstrukcijas 1.kārtas izmaksas bija 569 265,04 eiro (bez PVN).
2020. gadā "Covid-19" ceļošanas ierobežojumu dēļ Liepājas jahtu ostu apmeklēja tikai 170 jahtas, kas ir par 200 mazāk nekā 2019. gadā.
2
7