"Ziemeļu mols ir Liepājas Jūras cietokšņa un militārās ostas kompleksa ļoti svarīga sastāvdaļa. Mola kopgarums ir 1800 metri, platums – 7,35 metri. Šeit vari vērot īpašus saulrietus un vētru laikā izjust, kāpēc Liepāja ir vieta, kurā dzīvo vējš! Aizbrauc šodien līdz Ziemeļu molam izvējoties un sajust izslavēto vējradi!" – savā Facebook lapā aicina Liepājas dome.


Un šim aicinājumam, kā zināms, atsaucas ļoti daudzi. Taču, ja uz molu raugās, nevis kā ostas būvi, bet pastaigu promenādi, tad tā virsmas segums tomēr nav tajā labākajā stāvoklī. Uz to norāda arī kāda portāla irliepaja.lv lasītāja, kas molu nesen bija apmeklējusi kopā ar mazbērniem. Vecākais esot aizķēries aiz viena no negludumiem, kritis un traumējis gan ceļgalus, gan elkoņus.


Tāpēc, ja reiz pašvaldības Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa aicina doties uz Ziemeļu molu, būtu loģiski, ja pašvaldība arī parūpētos, lai pastaigas pa to ir drošas. Tomēr domes izpilddirektora vietniekam Didzim Jēriņam ir mazliet atšķirīgs viedoklis. Atbildot uz portāla irliepaja.lv jautājumu, Jēriņš norādīja: "Tā ir iespēja, bet nav tā, ka noteikti jāiet!"


Pēc Jēriņa teiktā, pašvaldība pērn "nedaudz sakārtoja piebraucamo ceļu", bet fundamentāli neko remontēt neesot paredzēts, tam arī nav paredzēts finansējums, un tikai "aizlāpīt bedrīti" arī nevarot, jo "tā ir ostas hidrotehniska būve, nevis braucamais ceļš".


Tā kā ostu ar tās būvēm apsaimnieko Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde, portāls irliepaja.lv lūdza arī SEZ pārvaldei komentēt situāciju.


Pēc SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālistes Līgas Ratnieces-Kadeģes sacītā, Ziemeļu mols savu funkciju kā hidrotehniska būve pilda un pasargā ostas akvatoriju no viļņošanās un sanesumiem, mola stāvoklis ir apmierinošs.  Tāpēc SEZ pārvalde nevienā no šobrīd ES līdzfinansētajiem projektiem nav iekļāvusi Ziemeļu mola remontu. SEZ un ostas vadība uzskata, ka galvenais uzdevums šobrīd ir radīt iespēju iebraukt ostā lieltonnāžas kuģiem, tāpēc prioritāte ir kuģu ceļu padziļināšanai.