Mērs Gunārs Ansiņš sociālajos tīklos sola, ka "Jau pavisam drīz arī pār gājēju tiltu varēs doties skaistās pastaigās baudīt Zirgu salas dabas tuvumu!"
Nesen portālam irliepaja.lv kāda liepājniece uzdeva šo jautājumu: "Kāpēc gājējiem un velosipēdistiem netiek atvērts bijušais Dzelzceļa tilts Ganību ielas galā? Viss jau sen esot gatavs, bet pāri nelaiž!".
Mērs savā Facebook ierakstā liepājnieces minējumu apstiprina: "Ezermalas iela un gājēju tilts jau ieguvuši jaunus vaibstus. Nobruģētas ietves un veloceļš, izveidots ielas savienojums ar Zirgu salu, uzklāta asfalta virskārta uz brauktuves, ierīkots apgaismojums, iestādīti jauni koki un veikti vēl citi labiekārtojumi".
Liepājnieces jautājumu pārsūtījām būvvaldei, un saņēmām Attīstības pārvaldes atbildi:
"Objekts nav nodots ekspluatācijā, tādēļ to šobrīd nevar atvērt publiskai lietošanai.
Ekspluatācijā plānots nodot jūlija vidū. Šobrīd notiek dokumentācijas sakārtošana."
Portāls irliepaja.lv 2020. gada oktobrī vēstīja, ka ir noslēdzies iepirkums un no četriem pretendentiem izraudzīts būvnieks – SIA "CTB", kas atbilstoši SIA "Firma L4" izstrādātajam būvprojektam veiks darbus projektā "Ezermalas ielas un gājēju, velosipēdistu tilta pārbūve pār Tirdzniecības kanālu, Liepājā".
Darbus – 1,1 kilometru ielas un 115,5 metrus tilta – bija plānots paveikt 300 dienu laikā un objektu nodot ekspluatācijā 2021. gadā, kas nav noticis.
Taču Dzelzceļa tilta pārbūves plāni ir daudz senāki par šobrīd jau finiša taisnē nonākušo projektu un "Firmas L4" izstrādātais būvprojekts nebūt nav pirmais un vienīgais – portāls irliepaja.lv jau 2013. gadā rakstīja: "Ilgus gadus neizmantotais Dzelzceļa tilts pavisam drīz taps par gājēju un velosipēdistu tiltu, savienojot Vecliepājas un Jaunliepājas velosipēdistu celiņus".
Toreiz pilsētas galvenais arhitekts Indulis Kalns portālu informēja, ka "būvprojekts ir saskaņots un akceptēts" un kādreizējais Dzelzceļa tilts projektēts kā Zirņu-Ganību ielas turpinājums velosipēdistu un gājēju lietošanai. Tilts būšot labiekārtots tā, lai cilvēks pa to var pārvietoties nesteidzoties, apstāties un izbaudīt skatu uz ezeru. Pie tilta paredzēta ekspozīcijas vieta vēsturiskajam dzelzceļa tilta fragmentam, kurš pašreiz atrodas muzeja dārzā Kūrmājas prospektā.
No vēstures zināms, ka Dzelzceļa tilts celts 1879.gadā, lai nodrošinātu kravu plūsmu līdz Liepājas – Romnu dzelzceļa līnijai. Tilts, kā pilsētas saimnieciskā uzplaukuma apliecinātājs, kalpoja līdz 20.gadsimta 80. gadu beigām, kad to demontēja, ignorējot tā vēsturisko vērtību.
Uzziņa
Projekts "Ezermalas ielas un gājēju, velosipēdistu tilta pārbūve pār Tirdzniecības kanālu, Liepājā":
Kopējās izmaksas – 2 584 598,91 eiro, no tām:
ERAF finansējums – 1 360 000,00 eiro;
valsts budžeta dotācija pašvaldībām – 60 000,00 eiro;
pašvaldības finansējums – 180 000,00 eiro;
pašvaldības finansējums neattiecināmām izmaksām – 984 598,91 eiro.
Izmaksas vēl tiks precizētas līdz ar projekta noslēgšanu un visu Ezermalas ielas būvdarbu gala izmaksu apkopošanas.
Veiktie darbi detalizētāk:
Ezermalas ielas brauktuves pārbūve – 1,100 km;
ielas apgaismojuma pārbūve un izbūve, elektroapgādes tīklu kabeļu un gaisvadu līniju pārbūve;
vājstrāvas komunikāciju tīklu pārbūve;
lietus ūdens kanalizācijas izbūve – 1,565 km;
sadzīves kanalizācijas pārbūve un izbūve – 0,4322 km;
ūdens apgādes pārbūve un izbūve – 1,2645 km;
gājēju un velosipēdistu tilta pār Tirdzniecības kanālu pārbūve 0,1155 km.
(Avots: Liepājas dome)
16
0