Ik gadu ieguldot vairāk nekā miljonu eiro digitālo un IT risinājumu attīstībā, vides apsaimniekošanas uzņēmums “Eco Baltia vide”  mērķtiecīgi stiprina efektivitāti un uzlabo klientu pieredzi. Uzņēmuma jaunākais  papildinājums digitālajā ekosistēmā ir klientu pašapkalpošanās portāla mana.ecobaltiavide.lv izstrāde, lai padarītu atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu pārvaldību ērtāku, pārskatāmāku un digitāli pieejamu visā Latvijā, informē Alise Zvaigzne   SIA “Eco Baltia vide”   sabiedrisko attiecību vadītāja.  



“Eco Baltia vide“ valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts norāda: “Digitalizācija šodien vairs nav nākotnes tendence – tā ir mūsdienu nepieciešamība, kas palīdz būt tuvāk klientiem un strādāt arvien gudrāk. Mūsu dati liecina, ka aptuveni pusi jautājumu, kas šobrīd ienāk klientu apkalpošanas centros pa tālruni vai e-pastu, turpmāk būs iespējams atrisināt pašapkalpošanās portālā. Jaunā vietne ir loģisks turpinājums uzņēmuma digitālajai attīstībai – tā ļauj strādāt modernāk, ērti un tīri saprotami, stiprinot gan klientu pieredzi, gan atbildīgu attieksmi pret vidi.” 


 

Pašapkalpošanās portāls jau šobrīd pieejams uzņēmuma klientiem visos tā atkritumu apsaimniekošanas reģionos – Salaspils, Mārupes un Ādažu novadā, tostarp Carnikavas pagastā. Vietni var izmantot klienti Rīgas Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā, Liepājā, Saldus un Dienvidkurzemes novadā, Skrundā, kā arī Ventspils novadā. 

 

 

Portālu mana.ecobaltiavide.lv iespējams lejupielādēt mobilajās ierīcēs, kā arī reģistrēties tajā caur interneta pārlūku, izmantojot smart-ID vai eParaksts autentifikāciju rīkus.  


 

Klientu pašapkalpošanās portāla izstrāde ir daļa no plašākas “Eco Baltia vide” digitālās attīstības programmas, kuras ietvaros uzņēmums ik gadu IT risinājumu un infrastruktūras pilnveidē iegulda aptuveni 1,2–1,5 miljonus eiro. 2025. gadā modernizēta klientu apkalpošanas sistēma un ieviesti jauni loģistikas rīki, kas nodrošina precīzāku maršrutu plānošanu, transporta uzraudzību un datu analītiku reāllaikā. Šie risinājumi palīdz ātrāk reaģēt uz klientu vajadzībām un uzlabot pakalpojumu kvalitāti visā uzņēmuma darbības teritorijā.  


 

Digitalizācija uzņēmumam ļauj būt efektīvākam un videi draudzīgākam – ar šiem risinājumiem tiek samazināta papīra dokumentu aprite un līdz ar to atkritumu apjoms, mazinās zvanu centra noslodze, administratīvie resursi. Procesi kļūst ātrāki un precīzāki. Klientiem tas nozīmē ērtāku apkalpošanu un pašapkalpošanos 24/7 režīmā, pārskatāmāku informāciju par pakalpojumiem un rēķiniem. Digitalizācija ļauj ātrāk identificēt un pilnveidot procesus, tostarp pieņemt datos balstītus lēmumus problēmu risināšanai. Savukārt datu un klientu pārvaldības risinājumi palīdz optimizēt atkritumu izvešanas maršrutus, tādējādi mazinot degvielas patēriņu un CO₂ izmešus, kas ilgtermiņā sniedz ieguvumus gan uzņēmuma attīstībai, gan sabiedrībai kopumā.