Pēc Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes statistikas datiem Liepājā vārda dienu svin 191 Mareks un 21 Tālivaldis! Sveicam „Red Sun Buffet” īpašnieku Mareku Albertu.

Pastāstiet nedaudz par sevi!
Šis ir grūts jautājums. Esmu liepājnieks. Liepājas patriots.

Kā nonācāt līdz idejai par kokteiļbāru pludmalē?
Tas notika vairāk nekā pirms trīs gadiem, kad sapratu, ka gribu izveidot kaut ko savu. Liepāja vasarā atdzīvojas, pilsēta pulsē un visi ceļi ved uz pludmali. Lai apvienotu patīkamo ar lietderīgo, nolēmu darba vietu izvietot vispatīkamākajā pilsētas vietā. Pludmalē tolaik bija viens no pirmajiem pludmales bāriem, kurā bija iespēja ne tikai alu un saldējumu iegādāties, bet arī ledusaukstus kokteiļus pasūtīt, baudīt mūziku un atpūsties kaut līdz saullēktam. Bufete nav pirmais projekts, bijuši vairāki un izklaides sfērā uzkrāta pieredze nu jau piecu gadu garumā. Iedvesmu un idejas deva arī vairāki izklaides mekas – Ibizas salas apmeklējumi. Tur galvenais tūristu magnēts – vasara, saule un pludmales smiltis – tiek izmantotas pilnībā. Katrs piekrastes centimetrs pelna naudu un sniedz izklaides iespējas atpūtas kārotājiem. Tur ballītes nekad nebeidzas. Mums šeit ir tikai 3 vasaras mēneši, bet arī tie jāizmanto lietderīgi.

Kāds ir vidējais „Red Sun Buffet” apmeklētājs?
Bārs „Red Sun Buffet” nu jau atrodas trīs vietās pilsētā un katrā no tiem apmeklētāji atšķiras, tāpēc nākas pētīt, vērtēt un analizēt ļoti daudzveidīgas publikas intereses un vajadzības. Pludmalē šogad īpaši cenšamies strādāt ar ļoti prasīgu auditoriju – ģimenēm ar bērniem, piedāvājot izklaides un atpūtas iespējas dienas laikā. Jāatzīst, ka veiksmīgi. Dienas laikā krāsainie „Scan Plast” tārpiņi un bērnu laukums piesaista lielu mazo uzmanību. Naktīs strādājam ar jauniešiem un ballētājiem, kas noteikti ir daudz trakāki un neprognozējamāki. Tajā pat laikā tieši jauniešu dēļ esam „spiesti” radīt oriģinālas idejas, interesantus pasākumus – strādāt radoši. SPA bārā, kas atrodas Liepājas Olimpiskā centra „Baseins&SPA” kompleksā, izzinām lietuviešu patērētāju īpatnības un iezīmes. Ja sākotnēji centāmies izprast jauniešu vēlmes, tad tagad augot pašiem un mūsu vienaudžiem, cenšamies aptvert pēc iespējas plašāku auditoriju. Tāpēc definēt vidējo bufetes apmeklētāju ir ļoti grūti – tas šobrīd varētu būt jebkurš garāmgājējs, bankas darbinieks, tūrists un citi pilsētas iedzīvotāji un viesi.

Kas jums sagādā prieku?
Iespēja realizēt savas idejas un sapņus. Kad tie piepildās, tad ir prieks. Arī ceļošana ir viena no manām kaislībām. Ceļojumu laikā vienmēr meklēju ko jaunu, interesantu, ko ieviest arī pie mums. Neesmu tikai un vienīgi pasaulē zināmu objektu apskatītājs, vienmēr tur acis plati atvērtas, meklējot jaunus iedvesmas avotus, radošas idejas, neredzētu pieeju klientu piesaistīšanai vai savas uzņēmējdarbības vietas noformēšanai. Labāko cenšos iemūžināt bildēs un atvest mājās. Daļu no tā arī īstenoju. Tā ir tapis lielais „Red Sun Buffet” uzraksts pludmalē, ko pamudināja izveidot Lasvegasas spilgtās izkārtnes, dzērieni īstās kokosriekstu čaulās, kas aizgūts no Vidusjūras valstīm.

Kurš no „Red Sun Buffet” baudāmajiem kokteiļiem pašam patīk vislabāk?
„Mohito”, jo tas garšo pēc vasaras, saules un pludmales. Vasara Latvijā ir ļoti īsa, tāpēc svaigs kokteilis glāzē, kas atsauc atmiņā pludmales laiskuma sajūtu, ir lielā cieņā.

Kā jūs pavadāt brīvo laiku?
Vasarā tā ir ļoti maz. Jānodrošina visu bāru darbība un septiņas dienas nedēļā jārūpējas, lai viss ritētu savu gaitu. Ziemā ir nedaudz brīvāks, tad arī cenšos pēc iespējas vairāk ceļot, apskatīt pasauli, smelties iedvesmu.

Kādas trīs lietas noteikti jāņem līdzi uz pludmali?
Saulesbrilles, dvielis un labs noskaņojums. Savukārt dodoties prom no pludmales, noteikti jāuzvelk kāds no jaunajiem zīmola „I Love Liepāja” krekliņiem, lai visi zina, ka esi liepājnieks vai šīs pilsētas draugs.

Vai ir kāds notikums, kas šovasar ir īpaši svarīgs?
Katru vasaru ir neliels satraukums pirms pludmales bāra atklāšanas. Deviņus mēnešus gaidām vasaru, kad Liepājas pludmale atdzīvosies. Katrs saulriets, kas pavadīts un saullēkts, kas sagaidīts, pludmalē ir īpašs. Bet šovasar noteikti gribas izcelt zīmola „I Love Liepāja” radīšanu. Tam esmu nolēmis veltīt lielāko daļu sava laika šosezon. Gribas, lai teju katram īstam pilsētas patriotam mājās būtu kaut kas ar šo simboliku. Lai visi viesi, draugi un garāmgājēji zina, no kurienes esi vai kur labprāt dotos brīvdienās. Tas ir visā pasaulē labi zināms uzraksts ar sirdi, ka kļuvis jau par ikonu – ja mīli kādu vietu vai pilsētu, tad tavā kolekcijā jābūt krekliņam, cepurītei, piespraudītei vai kaut ledusskapja magnētiņam. Es pats esmu tādus suvenīrus no visādām pasaules valstīm un pilsētām vedis. Tad secināju, ka starp tiem labi iederētos arī „I Love Liepāja”. Te nu tas tagad ir un nopērkams pašā Liepājas sirdī – pludmalē!

Jūsu novēlējums šodienas gaviļniekiem!
Domājiet labas domas un noticiet sev! Nekas no gaisa nekrīt, tāpēc ir jādara un jātiecas uz mērķiem ar darbiem, bet, ja atdosi sevi visu, tad panākumi neizpaliks.