Palikusi vēl nepilna nedēļa līdz Ziemassvētkiem, kāds pirmssvētku tirdziņš jau noticis, cits vēl tikai būs, un vēl kāds – "Ideju bodes" pop – up tirdziņš darbojas visu decembri.

9.decemrī sākumā pie sevis aicināja Juliannas pagalms savā pirmajā tirgus dienā, 15.decembrī dāvanu meklētājus gaidīja Liepājas Olimpiskajā centrā. Jau mēnesi darbojas "Ideju bodes" pop-up tirdziņš "Kurzemē", bet lielais Rožu laukuma tirgus vēl tikai būs. 

"Ideju bodes" vadītāja Krista Lapiņa pastāstīja, ka šogad pop-up tirdziņam (kas "Kurzemē" norisinās jau trešo gadu) izvēlēta nedaudz citāda pieeja: "Darbību tirdziņā sākām novembrī, ar domu, ka sākums būs veltīts tikai mājražojumiem, respektīvi, pārsvarā ēdamajām lietām – lai popularizētu tieši to, kas top Latvijā un cilvēkiem stāstītu, cik svarīgi ir patērēt to, kas ražots tepat, gan veselības, gan ekonomikas labā. Decembrī ir Ziemassvētku tirdziņš, kur vairāk ir smukumlietas, rokdarbi". Krista Lapiņa arī norādīja, ka grūti pateikt, kas no ēdamajiem produktiem tiek pirkts vairāk, jo to ir daudz un dažādi, tomēr vienmēr cieņā ir Latvijā audzēti bio griķi, un dažādi to produkti, medus.

Decembrī "Ideju bodes" tirdziņam ir "mainījies pircējs", arī tāpēc, ka ēdamlietas nomainījušas smukumlietas: "Pircēji ir dažādi. Citi nāk iepirkties, lai sūtītu uz ārzemēm. Ir cilvēki, kas nāk ko iegādāties savam priekam, tās vairāk ir sveces vai kaut kas garšīgs sev. Nāk arī pēc dāvanām, ar sarakstiņiem. Burzmā ir viegli apmulst, un mēs cenšamies palīdzēt. Mana politika nav pārdot jebko par jebkādu cenu – ka tik ir pārdots. Man tā nepatīk, un mēs izjautājam, kas un kam nepieciešams, lai palīdzētu izvēlēties īsto lietu. Tā, lai nauda nav lieki iztērēta, un, kad ir iztērēta, lai ieguvums sniegtu gandarījumu un prieku".

Pop-up tirdziņa apmeklētāji esot dažādi, un, kā atzīst "Ideju bodes" vadītāja, pie tā arī tiek piestrādāts, lai izvēle būtu plaša – lai būtu gan mazas lietiņas, gan lielākas un ekskluzīvākas lietas. Daudzi brauc iepirkties no tuvējās apkārtnes. "Jau rudenī sāku meklēt lietas, kas Liepājā nav nopērkamas, lai pircējam būtu interesanti. Protams, katru gadu ir zināmās lietas, ko gatavo vietējie amatnieki. Ar viņiem labprāt sadarbojamies, tās ir pārbaudītas vērtības. Tomēr ir jābūt arī pārsteiguma momentam, tāpēc gandrīz katru otro dienu nāk klāt kaut kas jauns. Tāpēc tirdziņš ir interesants, jo līdz gada beigām katru dienu būs kaut kas jauns un citādāks. Liepājā uz tirdziņiem parasti sarosās vietējie vai cilvēki, kas var atbraukt. Mans uzdevums ir sameklēt cilvēkus, kuri paši nevar atbraukt, bet var piedāvāt foršas un interesantas lietas," stāsta Krista Lapiņa. Par iespējamu konkurenci gan tirdziņa veidotāja daudz nedomā, viņas mērķis ir nevis nodarboties ar vienkāršu komerciju un pārdošanu, bet radīt prieku abām pusēm – gan pircējam, gan pārdevējam. Tas ir viens no aspektiem, kas cilvēkiem liekot atgriezties.

Lai gan iespējas ir visnotaļ plašas, ne visi liepājnieki izvēlas dāvanas pirkt. Liepājas Novada fonda vadītāja Aiga Jaunskalže atzina, ka nevienu tirdziņu šogad vēl nav apmeklējusi, jo ģimenē ir nolēmuši visas dāvanas gatavot paši: "Zaptītes, makaronus, pelmeņus, piparkūku mājas, šokolādes trifeles – man neceļas roka pirkt to, ko pati var pagatavot". Toties viņa iespēju robežās atbalsta dažādas labdarības aktivitātes, turklāt mazāk ar naudu, vairāk ar attieksmi un līdzdarbību. Svētku galdam gan droši vien tiks iegādāts kāds gardums tirdziņā.