Kādu laiku šajā pusē neredzēts, šonedēļ Liepājas ielās, pludmalē, koncertzālē atkal bija sastopams kādreizējais Liepājas simfoniskā orķestra galvenais diriģents un mākslinieciskais vadītājs Imants Resnis.


Rešņa kunga ciemošanās Liepājā šoreiz visupirms bijusi saistīta ar skumju notikumu – kādreizējā "Credo" gaismu mākslinieka, vēlāk sabiedrisko attiecību jomā strādājošā Valērija Liepas bērēm 7. augustā – ar Valērija dzīvesbiedri Daci Liepu esot gandrīz vai bērnības draugi.


"Četras, piecas dienas gadā esmu Liepājā," atzina diriģents. Nupat gan Liepājas dzīvokli Bāriņu ielā biežāk izmantojot bērni, nekā pats tā īpašnieks, smejas Resnis.


Iepriekšējā dienā apmeklējis koncertu "Lielajā dzintarā", diriģents savu velosipēdu ieripina arī "Romas viesnīcas" pagalmā un, būdams mākslas cienītājs, labprāt dodas apskatīt jaunākās izstādes galerijā "Romas dārzs". Pirms tam sportiskais pensionārs (kurš gan nav atteicies no cigaretes) jau pabijis pludmalē, nopeldējies jūrā un, atpakaļ braucot, nopriecājies par "ķeizara paviljona" atjaunošanu Jūrmalas parkā.


Liepājā ar mašīnu braukt būtu grēks, uzskata Imants Resnis. Foto: irliepaja.lv.


Vaicāts, kā ar darbiem, Resnis atjoko – jo mazāk strādāju, jo mazāk gribas strādāt. Taču Mūzikas akadēmijā vēl savi studenti esot un "kāds koncertiņš" arī. Kārtējo reizi pandēmijas dēļ uz gadu atlikts arī "Lielā dzintara" piecu gadu jubilejas reizei iecerētais ambiciozais projekts, kurā Resnim atkal būtu bijis jāstājas pie diriģenta pults. Taču viņš par to neskumst – ja izdosies nākamgad, arī labi, jo 2022. gadā apritēšot tieši 30 gadi, kopš viņš atbraucis uz Liepāju, lai vadītu simfonisko orķestri.


Atvadoties Imants Resnis ieminas, ka nākamā ciemošanās Liepājā būs jau septembrī, tā esot vienojušies ar SIA "Lielais Dzintars" valdes priekšsēdētāju Timuru Tomsonu.


"Gribu dāvināt koncertzālei vēsturisku instrumentu – tāfelklavieres tādā klasicisma, bīdermeijera stilā. Veselu gadu stāvēja pie restauratoriem – saglabājot cik iespējams vēsturisko, bija jālabo gan mehānika, gan stīgas par jaunu jāpārvelk, tāpat instruments bija vizuāli jāuzlabo, jānopulē."