Veicot "Stena Line" prāmja "Urd" pārbaudi, netika konstatēti pārkāpumi vai bojājumi, kas apdraud kuģošanas drošību, informēja Latvijas Jūras administrācija (LJA).

Bojājumi, par kuriem savā vēstulē informēja prāmja pasažiere (arī kanalizācijas bojājumi) bija novērsti, skaidro administrācijā, vien norādot, ka tomēr jāņem vērā, ka no pasažieres aprakstītā brauciena līdz pārbaudei bija pagājušas jau vairāk nekā divas nedēļas, raksta LETA.

Latvijas Jūras administrācijas inspektori pārbaudes laikā savāca arī informāciju par minēto prāmja reisu, arī paskaidrojumu no kuģa kapteiņa un citiem apkalpes locekļiem. Kuģa žurnālā nebija neviena ieraksta, kas apstiprinātu informāciju, ko sniedza pasažiere, uzsver LJA.

Administrācija par notikušo informēs Dānijas kā prāmja "Urd" karogvalsts kuģu kontroles institūcijas, kas ir atbildīgas par prāmja drošību.

Kā ziņots, Liepājā tika veikta kompānijas "Stena Line" prāmja "Urd" apsekošana, reaģējot uz kādas pasažieres sūdzību par, viņasprāt, bīstamu prāmja sasvēršanos ceļā no Liepājas uz Travemindi Vācijā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Apsekošana veikta, jo kāda prāmja pasažiere nosūtījusi vēstuli Latvijas Jūras administrācijai par, viņasprāt, bīstamu situāciju brauciena laikā 9.aprīlī.

Latvijas Jūras administrācijas speciālisti, piedaloties Liepājas ostas drošības virsniekam, 24.aprīlī veica prāmja "Urd" apsekošanu.

Kā pastāstīja Liepājas ostas drošības virsnieks Kaspars Poņemeckis, Liepājas ostai ir svarīga ikviena pasažiera drošība un labsajūta, līdz ar to, reaģējot uz saņemto vēstuli, Latvijas Jūras administrācija veica kuģa "Urd" apsekošanu. Kuģa apskates laikā iegūto informāciju Latvijas Jūras administrācija vēl apkopos un analizēs.

Kā notikušo iepriekš skaidroja kompānijas "Stena Line" reģionālais vadītājs Baltijas valstīs Aivars Tauriņš, sasvēršanās varējusi radīt diskomfortu gan prāmja pasažieriem, gan apkalpei, taču tā nekādā gadījumā nav bijusi bīstama un kuģis drīkstējis turpināt ceļu uz galamērķi, raksta aģentūra LETA.

"Skaidrs, ka pulksten  4 no rīta, izejot no Liepājas ostas, prāmis bija izbalansēts. To neviens pat neapšauba. Ap pusdienas laiku pretēji prognozēm spēji mainījās vēja virziens, parādījās diezgan stiprs sānvējš, kas, ņemot vērā prāmja lielo sānu virsmu, izjauca prāmja līdzsvaru, un tas sasvērās par diviem, trim grādiem, kas absolūti nav bīstami," skaidroja Tauriņš, piebilstot, ka šos meteoroloģiskos datus par vēja virziena maiņu ir iespējams pārbaudīt. Viņš nepiekrīt kādas prāmja pasažieres vērtējumam, ka prāmis būtu sasvēries par 20 grādiem. Ar tādu minējumu pretrunā esot arī uz prāmja uzņemtās fotogrāfijas. Tomēr zināmu diskomfortu, protams, pasažieri izjūt arī tad, ja prāmis ir sasvēries par dažiem grādiem, atzina Tauriņš.

Šādā situācijā, kas pasažieriem, protams, varot radīt diskomfortu, taču ne apdraudējumu, kapteinis drīkst pieņemt lēmumu turpināt ceļu uz galamērķi. Var iespēju robežās mēģināt izbalansēt kuģi ar balsta ūdeni, var arī nedaudz pārplānot maršrutu, lai izvairītos no sānvēja, kas arī ticis darīts, skaidroja Tauriņš.

Tauriņš apstiprināja, ka prāmis "Urd" iepriekš Vācijas ostā cietis negadījumā, kad tam sānos ieskrējis cits prāmis, taču kategoriski noraidīja iespēju, ka prāmja sasvēršanās varētu būt saistīta ar šo negadījumu. Prāmis ir atbilstošā tehniskā kārtībā, citādi tam nemaz nebūtu atļauts kuģot, norādīja Tauriņš. Tāpat viņš noliedza pieņēmumu, ka varētu būt radusies kāda kļūme, kraujot kravas, jo prāmis Liepājas ostu ir atstājis izbalansēts.

Pasažieriem noteikti diskomfortu varēja radīt arī pēc savienoto trauku principa notikusī kanalizācijas noplūde, appludinot kajītes, atzina Tauriņš. Viņš "Stena Line" vārdā atvainojās prāmja pasažieriem par brauciena laikā piedzīvoto diskomfortu, solot, ka pasažieriem, kuri brauciena laikā izjutuši neērtības, tikšot kompensēta nauda par biļetēm.