Pašlaik Liepājas Universitātē interesentiem pieejamas vairākas izglītības programmas, kas ļauj kļūt par pedagogu. Kā stāsta Liepājas Universitātes 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas "Skolotājs" direktore Helēna Vecenāne, izvēle ir plaša, taču katram ir jāizvērtē savas intereses un iespējas, lai saprastu, kura no studiju iespējām ir piemērotākā, informē aģentūras "P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības" pārstāve Agneta Anna Vēmane.

Liepājas Universitātē ir pieejamas vairākas pedagoģijas studiju programmas – "Sākumizglītības skolotājs", "Pirmsskolas skolotājs", "Skolotājs", kas plašāk zināma kā skolotāju izglītības projekts "Mācītspēks", un "Logopēdija".

Līdz ar to kopumā droši varu teikt, ka Liepājā un Liepājas reģionā izglītības iespējas pedagoģijā ir ļoti plašas. Turklāt to iespējams apgūt arī dažādos studiju līmeņos un atšķirīgā studiju ilgumā. Plašās iespējas nodrošina to, ka cilvēki var atrast sev vēlamo kursu un līmeni, jo ne visiem studētgribētājiem ir vienādas vēlmes un vajadzības. Vieniem gribas iegūt padziļinātāku izglītību, bet citiem - ko ātrāku un praktiskāku.

Interese par projektu "Mācītspēks" kopumā ir gana plaša – šī gada iesaukumā, kam vēl nav beidzies pieteikuma termiņš, savas anketas iesnieguši 840 interesenti. Savukārt pagājušajā gadā projektam bija pieteikušies 1149 dažādu jomu speciālisti, no kuriem atlasi izturēja 93 kandidāti. Taču lielākā daļa kandidātu nāk no Rīgas un Pierīgas, ne citiem Latvijas reģioniem. Tāpēc es noteikti aicinu ikvienu interesentu, kas vēlas izmēģināt spēkus šajā jomā, nebaidīties un pieteikties projektam. Pieteikumu iespējams iesniegt vēl līdz 30. aprīlim.

Atskatoties uz pirmā gada projekta dalībniekiem, es augstu vērtēju viņu motivāciju, ar kādu viņi uzsāka savas studijas un darbu kā jaunie pedagogi. Tāpat arī liels prieks, ka no 20 studentiem skolotāja kvalifikāciju ieguva 18, un viņi visi joprojām darbojas šajā profesijā. Vienlaikus studēt un strādāt jaunā specialitātē ir liels izaicinājums un pārbaudījums, ar kuru pirmā gada studenti lieliski tika galā. Protams, par labu skolotāju students kļūst pakāpeniski, iegūstot darba pieredzi skolā, jūtoties arvien drošāk un pārliecinošāk savā izvēlētajā profesijā, un tas nav 1 gada jautājums. Taču prasme mācīties, sevi attīstīt profesionālajā jomā ir mūsdienu straujā pārmaiņu laika vislielākā vērtība.

Ir grūti teikt, kā projekts virzīsies tālāk, taču ceru, ka tas palīdzēs kaut nedaudz vai īstermiņā uzlabot situāciju Latvijas skolās. Liela daļa skolotāju ir pensijas vai pirmspensijas vecumā, taču skolēni un studenti sev pretī vēlas redzēt jaunus, enerģiskus un motivētus cilvēkus. Pašlaik Liepājā ir 35 neaizpildītas pedagogu vakances, tāpēc es teiktu, ka situācija ir diezgan  dramatiska - skolotāji strādā vairākās vietās vienlaicīgi, un tas samazina izglītības  kvalitāti. Tāpēc atliek cerēt, ka ar projekta un pārējo izglītības programmu piedāvātajām iespējām tuvākajā laikā iegūsim jaunus un spējīgus skolotājus, kas būtu gatavi darboties Liepājas skolās.