Izglītības pārvaldes skolu pieņemšanas komisija deviņās izglītības iestādēs iepazinās ar to, kas skolās paveikts un uzlabots iepriekšējā mācību gada un vasaras laikā, kā tiek plānots mācību process un kādi ir skolu nākotnes plāni, gan pilnveidojot mācību procesu, gan veicot remontdarbus un uzlabojot skolu izskatu, informē Liepājas dome.


Komisija apmeklēja Liepājas Centra sākumskolu, Ezerkrasta sākumskolu, Liepājas Valsts 1.ģimnāziju, Liedaga vidusskolu, Liepājas 3.pamatskolu, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskolu, Raiņa 6. vidusskolu, Čakstes Liepājas 10. vidusskolu un Līvupes pamatskolu - attīstības centru. Komisija neapmeklēja tās izglītības iestādes, kuras drīzumā gatavojas īstenot Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansētu projektu un sākt mācību telpu atjaunošanu – 7. vidusskolu, 8. vidusskolu un Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskolu.


Edgara Poheviča foto.


Darbi, kas šogad paveikti un ko komisija varēja novērtēt, ir elektroinstalācijas atjaunošana Liepājas Centra sākumskolā, elektroinstalācijas atjaunošana Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskolas sporta zālē, durvju nomaiņa atbilstoši ugunsdrošības prasībām Ezerkrasta sākumskolā un 3. pamatskolā, klašu un gaiteņu atjaunošanas darbi Ezerkrasta sākumskolā, 3. pamatskolā, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskolā, Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskolā un lifta ierīkošana vides pieejamības nodrošināšanai Līvupes pamatskolas - attīstības centra ēkā Ezera ielā.


Astoņās mācību iestādēs ir veikta evakuācijas zīmju "Izeja" sakārtošana un deviņās mācību iestādēs veikta dabīgo un mehānisko ventilāciju tīrīšana.


Šī gada skolu pieņemšanā aktuālākais jautājums bija, kā skolas organizēs mācību procesu, vadoties pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) un epidemiologu ieteikumiem, pauda pašvaldībā. Ņemot vērā, ka skolas ir ļoti atšķirīgas ar dažādu klašu un skolēnu skaitu, mācību telpu skaitu un noslodzi, atšķirīgs ir arī plānotais mācību process, izskatot variantus gan mācībām klātienē, gan daļēji attālinātu mācību procesam. Uzmanība tika pievērsta arī ēdināšanas jautājumu risinājumam katrā mācību iestādē.


Edgara Poheviča foto.


Savukārt septembrī tiks apskatīta pirmsskolas izglītības iestāžu gatavība jaunajam mācību gadam.


Jau ziņots, ka jaunajā mācību gadā mācību procesu organizēs klātienē izglītības iestādē, bet būs jāievēro virkne piesardzības prasību, tostarp jāorganizē izglītojamo plūsma, mazinot to krustošanos, kā arī nepieļaujot drūzmēšanos, atbalstot grozījumus noteikumos "Epidemioloģiskās drošības pasākumi “Covid-19” infekcijas izplatības ierobežošanai", lēma valdība.


IZM un Valsts izglītības satura centrs informēja, ka mācību organizēšana no nākamā mācību gada plānota trīs modeļos. Pašlaik uzskatāms, ka no 1. septembra mācības visās izglītības iestādēs Latvijā notiek klātienē un tas ir A modelis, ja epidemioloģiskā situācija ir līdzīga, kā tagad.


Valdības atbalstītie grozījumi nosaka, ka arī šajā gadījumā, ja nepieciešams, izglītības procesu, atbilstoši izglītības iestādes dibinātāja lēmumam daļēji varēs īstenot attālināti, piemēram, to varēs darīt vienu dienu nedēļā, lai nodrošinātu distancēšanās iespēju, piemēram, koplietošanas telpu piepildījuma un izglītojamo plūsmas organizēšanas un kontroles nolūkā.


IZM norāda, ka šis nosacījums vispārējās izglītības iestādēs attiecināms tikai uz 7.-12.klasi, ņemot vērā izglītojamo vecumposmu un līdzdalību pašvadītā mācību procesā. Attiecīgi profesionālās izglītības iestādēs šāds risinājums iespējams visos kursos un grupās.


Vienlaikus, lai sekmīgi īstenotu mācību procesu, izglītības iestādes vadītājam būs jānosaka kārtību par mācību un pedagogu darba organizāciju, tai skaitā jānosaka komunikācijas kanāli ar izglītojamiem un viņu vecākiem.