Latvija ar nacionālo elektrokartingu čempionātu ir kļuvusi par vadošo valsti pasaulē, pārspējot šobrīd vienīgo konkurējošo valsti Vāciju, informē "Blue Shock Race" vadītājs Artis Daugins.

Pateicoties Liepājas uzņēmuma "Blue Shock Race" vairāku gadu garumā ieguldītajam darbam un gūtajai pieredzei elektrokartingu un izstrādē, 2018.gada sākumā uzņēmumu uzrunāja jauniešu autosporta atbalsta sistēmas pārstāvis "LMT Autosporta Akadēmija".

Vienā no Liepājas kartingu skoliņas sapulcēm ieradās akadēmijas pārstāvis Dainars Danbergs, lai uzklausītu skoliņas vecāku vēlmes un ierosinājumus. Pēc šī visa tika sākts darbs pie pirmā Latvijas nacionālā elektrokartingu čempionāta izveides. Plāns ir ļoti ambiciozs, jo šo ideju praktiski bija jārealizē 60–90 dienās, ieskaitot finansējuma piesaisti, nolikumu izstrādi, federāciju un organizāiju atļaujas un piekrišanas, un galu galā, tas viss jāzubūvē.
Kad "Blue Shock Race" piekrita, ka ir gatavs izpildīt šo projektu, tas skaidri apzinājās, ka realizēšnai laika ir daudz par maz, ka tas ir praktiski grūti realizējams tikai dēļ komponenšu piegādes termiņiem vien, nemaz nerunājot par citiem jautājumiem. Un tomēr vēlme to realizēt bija lielāka par iespējamo risku, ka tas var neizdoties.

Viens no projekta lielākajiem izaicinājumiem bija tas, ka tajā jāiesaista desmit tehniskās skolas no visas Latvijas, kas galu galā būs tās pirmās starta komandas, kas piedalīsies sacensībās. Tas likās neiespējami nodot skolām viņu pārvaldībā šo sagatavoto elektrospēka ķēdes sistēmu, ļaut viņiem to uzstādīt uz savām šasijām un cerēt, ka viss notiks ideāli. Godīgi jāatzīst, ka skolu vēlme un interese bija tik ļoti augsta, ka tās savu darbu veica labi. Protams, bija dažas skolas, kam tas gāja grūtāk, kas arī bija redzams pirmajā sacīkšu posmā, kur dažas komandas nespēja finišēt, bet jau uz otro posmu ar smagu darbu startēja un finišēja pilnīgi visas komandas plus jau uz otro posmu pienāca klāt papildus sportisti, kas nav saistīti ar "LMT Autosporta akadēmiju", kas nozīmē, ka elektrokalase rada interesi un tās skaits pieaug.

Šobrīd ir aizvadīti divi čempionāta posmi. 1. posms Kandavā, kas bija 1.maijā un otrs posms Madonā, kas norisinājās no 24. līdz 26.maijam. Otrajā posmā jau komandas bija veikušas dažādus pilnveidojumus, kas ļāva uzlabot apļa laikus un, pats galvenais, visas komandas spēja sasniegt finišu pat garajā 14 apļu fināla braucienā, kur viena apļa ilgumss ir no 52 līdz 58 sekundēm. Pirmajā sacīkšu posmā goda pjedestālu iekaroja visi trīs Kurzemes pilsētas – Saldus, Liepāja un Ventspils. Otrajā posmā pirmās trīs vietas iekaroja Saldus, Sigulda un Smiltene. Šobrīd Saldus pārstāvētā komanda ar pilotu Ričardu Irbi ir ļoti pārliecinoš. Tai ir augsts tehnikas sagatavotības līmenis, labs braukšanas stils, šo komendu būs grūti pirmajā gadā parspēt, bet čempionāts ir tikko sācies, un kas zina.

Šī jaunizveidotā 15 kilovatu elektrokartingu klase ir starta klase, ar to nav bijis paredzēts pārspēt nevienu no jaudīgākajām klasēm, tas nav bijies iespējams atvēlētā budžeta dēļ un ierobežotā laika, kas tai ir paredzēts. Šī klase ir iesācēju sporta klase, kas ļauj gūt sporta pieredzi un zināšanas.
Šobrīd Latvijas nacionālajā elektrokartingu čempionātā ir arī otra klase "TeK Open", kurā var startēt ar elektrokartingiem, kas ir aprīkoti ar priekšējām bremzēm un motora jauda sasniedz līdz pat 25 kilovatiem. Šīs klases rādītāji jau pietuvināsies 44 – 46 sekunžu aplim, kas ir jau ir tur, kur sāk pāradīties profesionāli sportisti.

Jāmin ka šogad arī Vācija ir atklājusi savu nacionālo elektrokartingu čempionātu, kas notika no 11. līdz 13.maijam. Šī čempionāta tehnikas izstrādātāji bija "Porsche" un "Rotax". Diemžēl Vāciešu čempionāts šobrīd ir atcelts tehnisku iemeslu dēļ, kur pirmajā posmā no 20 sagatavotajiem kartingiem finišēja tikai 2. Vācijas elektrokartingu jauda ir 22, kilovati, kas ir starp abām mūsu izvēlētajām jaudas klasēm.

Pateicoties, tam ka Latvija ir bijusi pirmā valsts pasaulē, kam tas ir veiksmīgi izdevies, šogad "Blue Shock Race" kartings tika prezentēts arī Pasaules transporta samitā Vācijā, Leipcigē, kā arī Latvijas satiksmes ministra runā pasaules līderiem tika prezentēts kā viens no Latvijas modernās transporta nākotnes sasniegumiem.

Artis Daugins: "Esmu lepns, ka par spīti atkal visai skepsei un neizpratnei, par spīti mazajam budžetam un īsajiem laika termiņiem, mums tas izdevās. Mums atkal izdevās Latviju ierakstīt vēstures grāmatā un šoreiz vēl lielāks lepnums, ka bija jāsacenšas ar tādiem gigantiem kā "Porsche" un "Rotax" no Vācijas. Lepojos par komandu, kas ieguldīja savu enerģiju un turpina to ieguldīt, lepojos ar visiem partneriem, kas noticēja un "parakstijās". Paldies federācijām, ka tās ir spērušas soli jaunas tehnoloģijas virzienā un ļauj Latviaji būt par pionieriem, kas nākotnē ļaus kļūt par vēl pārlienošākiem līderiem".

Šobrīd "Blue Shock Race" strādā pie jauniem projektiem, kas jau tuvāko 1 – 2 mēnešu laikā ieraudzīs dienas gaismu, tie būs ļoti interesanti, bet kādi, to vēl neminēsim, atstāsim mazai intrigai.