Nedēļas nogalē Jelgavā notika Latvijas kartingu čempionāta posms, kura ietvaros aizvadītas valstī pirmās oficiālās sacensības elektrokartingā bērniem. Tiek uzskatīts, ka tās ir pirmās ne tikai Latvijā, bet arī pasaules mērogā.

Bērnu elektrokartingu sacensībās piedalijās 10 jaunie sportisti no 5 līdz 11 gadu vecuma, kuri tika sadalīti divās ieskaišu grupās ("TEK-Jun" un "TEK-Mini"), vecumā līdz 7 gadiem, un vecumā no 8 līdz 11 gadiem.

Finālā sportistiem bija jāveic kopā 14 apļi ar Liepājas uzņēmuma "Blue Shock Race" jaunajiem sacīkšu elektrokartingiem "BSR 2.0", kuru jauda ir līdz 7 kilovatiem un kartinga svars 72 kilogrami, bet kopā divās dienās katram sportistam bija jāveic ap 100 apļiem.

Par kopējo un savas klases uzvarētāju kļuva jau daudzkārtējais klasiskā Latvijas kartingu čempionāta dalībnieks Rolands Sprūde (8 gadi), kas finālā sasniedza labāko apļa laiku: 46.537 sekundes. 2.vietu ieguva Timurs Pečerica (47,237), bet trešais bija Bruno Mancinskis (47,988). Savukārt mini grupā labāko trijnieks bija attiecīgi Martins Dreibe (48,236), Jānis Borševskis (52,542) un Henrijs Zekunde (54,525).

Startēja arī dalībnieks no Liepājas Timurs Jansons, kurš nu jau otro gadu ir BSR elektrokartingu testa pilots. Sacensībās dēļ azartiskas cīņas neizdevās iegūt vietu uz goda pjedestāla, paliekot 4.vietā, tomēr parādot lielisku progresu treniņu un sacīkšu laikā ar katru apli kļūstot ātrāks.

Abu klašu rezultāti apskatāmi šeit.

Pirms sacensībām visi sportisti veica pilna cikla treniņus, veicot braucienus ik pēc 45 minūtēm, spējot pierādīt, ka ātri apmaināmā bateriju sistēma nodrošina nepārtrauktu braukšanas iespēju arī treniņu vajadzībām. Kopā tika veikti 6 treniņu braucienu cikli.

Tā kā šogad "Covid-19" nebija iespējams veikt visus ieplānotos posmus, šīs vienas sacensības vēl netiek uzskatītas par Latvijas čempionātu, taču tas ir ļoti nozīmīgs notikums Latvijas kartingu vērturē, jo iepriekš bērni ar elektrokartingiem trasē vēl nebija sacentušies.

Ar nākošo gadu ikvienam bērnam ir iespēja piedalīties jaunizveidotajā klasē "TEK" (Tautas elektro klase) un startēt Latvijas kartingu čempionātā elektriskajā ieskaitē. Arī jebkura pasaules autosporta federācija var izīrēt šādu kartinga floti un iekļaut savā čempionāta kalendārā.

Artis Daugins, "Blue Shock Race" vadītājs: "Liels paldies jāsaka kartingu komisijai un tās vadītājam Valdim Brutānam, kas par spīti krīzes apstākļiem atrada dinamiskus veidus, kā to visu iekļaut sacensību programā. Tāpat liels paldies Ērikam Gasparovičam, kurš pats izcīnot ceļazīmi uz pasaules posmu savā DD2 klasē paralēli ir ieguldījis nenovērtējamu darbu, lai šogad tiktu palaista bērnu elektrokartingu klase un viss noritētu gludi. Viens no lielākajiem ir Aigara Zviedra ieguldījums, kurš nu jau vairākus gadus ir "Blue Shock Race" komandas sastāvdaļa, un palīdz virzīt šo visu uz priekšu. Esmu drošs, ka par sasniegto lepojas ne tikai visa mūsu komanda un tie, kas to centās realizēt, bet arī Latvijas Automobīļu Federācija un kartingu industrijas organizatori. Liels paldies visiem mazajiem sportistiem un to vecākiem!"