Līdz šim daudz kritizētā, jaunā sabiedriskā transporta sistēma, ko Liepājā ieviesa šī gada sākumā, nostabilizēsies trīs mēnešu laikā, prognozē Liepājas autobusu parka (LAP) vadītājs Māris Ārbergs.
Kā raksta aģentūra LETA, Ārbergs, kura vadītais uzņēmums pēc Jaunā gada pilsētā veic lielāko daļu pasažieru pārvadājumu ar autobusiem, "Rietumu Radio" teicis:
"Protams, tie pasažieri, kuri bija pieraduši, neskatoties autobusu sarakstos, iziet uz ielas un noķert "mikriņu", izmaiņas transporta sistēmā jūt un viņiem ir vajadzīgs laiks, lai pierastu," atzina Ārbergs, norādot, ka LAP sadarbībā ar jaunās sistēmas ieviesēju, aģentūru "Liepājas sabiedriskais transports", darba gaitā jau koriģē un pieslīpē pasažieru pārvadājumu sistēmu pilsētā, un uzņēmums ir gatavs to darīt arī turpmāk.
Lai saprastu, kādas pārmaiņas nepieciešamas, būtisks, kā atzina LAP vadītājs, ir pētījums par pasažieru plūsmu, ko veic aģentūra "Liepājas sabiedriskais transports". Pētījuma rezultāti, kā informēja aģentūras vadītājs Gints Lūsis, varētu būt zināmi februāra beigās. Ātrāk objektīvus datus nav iespējams iegūt, jo pasažieru plūsma pēc izmaiņām transporta sistēmā vēl nav nostabilizējusies, un pasažieri vēl meklē ērtākos veidus kā pārvietoties.
Kā vienu no problēmām, kas negatīvi ietekmē šoferu darbu, Ārbergs minēja ilgās, reizēm pat stundu garās pauzes starp autobusu reisiem, kā arī daudziem lielizmēra transporta līdzekļiem nepiemēroto autobusu galapunktu Ķempes ielā.
Jau ziņots, ka no Jaunā gada Liepājas sabiedriskais transports apvienots vienā tīklā un ieviesta vienota braukšanas biļete.
Kopš Jaunā gada sistēmas ieviesējs - pašvaldības aģentūra "Liepājas sabiedriskais transports" - saņem daudz sūdzību par autobusu kustības grafikiem, maršrutiem u.c. Arī Liepājas masu medijos šī tēma ir plaši apspriesta, un pārsvarā jaunās sistēmas vērtējumos dominē kritisks viedoklis. To atzīst arī Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks, taču piebilst, ka viņam izteiktas arī pozitīvas atsauksmes.
"Domāju, ka pēc dažiem mēnešiem pasažieriem vairs nebūs pretenziju pret jauno transporta sistēmu Liepājā," iepriekš sacīja Sesks, norādot, ka līdzīga sistēma jau sekmīgi strādā kaimiņpilsētā Klaipēdā un daudzās Skandināvijas valstu pilsētās.
Ņemot vērā liepājnieku ieteikumus, vairāku autobusu kustības grafikus un maršrutus aģentūra jau ir izmainījusi un, kā atzinis Lūsis, aģentūrā krājas prāvs lūgumu un ierosinājumu klāsts, kuros pasažieri izsaka savus priekšlikumus satiksmes organizācijas uzlabošanai.