Liepājnieces Līgas Ķempes 15.personālistztāde no otrdienas, 29.maija, būs skatāma Vīna studijā, šoreiz gan ne Liepājā, bet Rīgā, Elizabetes ielā 10.

Otrdien, 29.maijā pulksten 18.00 pirmajā no Vīna Studijas saloniem Rīgā atklājot savu piecpadsmito pēc kārtas personālizstādi PRIEKŠnESUMS, gleznotāja Līga Ķempe ielūdz iespēlēties vasarā. Gatavojoties galvenajai lomai vīna pavēnī, iesildoša Priekšspēle mēģināta tējnīcā Materia.

Jaunradē Līga tik uz priekšu nesas! Viņa ir. Viņas esība [esums] vibrē. Kas prātā, tas otas galā. Iztēles tēli un iedomu attēli kadrējas mirkļos iz garās dzīves. Piesātināti un tieši, iepazītām faktūrām un piedzīvotām līnijām, klasiskā tehnikā un akadēmiskā manierē uz audekla runā Līga. Plus. Plakanajos slāņos un skulpturālajās sejiņās sabiezinātos stāstiņus viņa jau pati saskanīgi ietriepj trīsdimensiju vidē. Aizrāvusies ar rāmēšanas dizainu, figurālās glezniecības meistare nelielos darbiņus veiksmīgi izfigurē pa telpu. Vīna Studija askētismā tie iepludināti, gluži kā pirkumi ietinamajā bildē Difūzija.

Gleznošanas izrādi Vīna Studija interjeros Līga neuzved pirmoreiz. 2009.gadā liepājnieku veikaliņā viņa, Sniegbaltīte un 7 rūķīši kopā svinēja kabatas izmēra Ziemassvētkus. Togad jaunā māksliniece divreiz atgriezās Mājās — izstādīšanās pieredzē apjomīgākā ekspozīcija, kas bija skatāma Liepājas muzeja lielajā zālē, starp ierastajiem lielformātiem jau zibināja neparastu interesi par miniatūru. Mazgabarīta glezna nav niķis. Ekoloģiska var būt pat glezniecība. Līga prot pielietot audekla atgriezumus un gleznieciskus padara sadzīves niekus. Gleznas — brošas. Gleznas — pogas. Grupas izstādei Gleznojums uz koka, ko tajā pašā ziemā atvēra UPB mākslas galerijā Liepājā, viņa apgleznoja virtuves lāpstiņas un karotes. Olimpiskajā 2004.gadā, kad — veidojot vidi sev un saviem klientiem — UPB sāka pretimnākšanu māksliniekiem, turpat notika Līgas tēlainā Olimpiāde. UPB bija starp labvēļiem, ar kuru atbalstu 2005.gadā sadarbībā ar Istaba iznāca Līgas Ķempes darbu albūmiņš — telefona grāmatiņa. Uzņēmuma kolekcijā ir divas Līgas gleznas: Bojas [2004] un Primula Brandybuck, Belladonna Took & Bell Goodchild [2005].

Mīlestībā uz dullībām un divdomībām aiz eļļotiem lodziņiem no vilka nu paslēptas 7 kaziņas — sniegbaltītes un rūķīšu pretējie dzimumi. Trīs gudrie pērtiķi, kas neredz, nedzird un nerunā ļaunu, cilvēciski lūgti Piemiegt acis, Aizbāzt ausis, Turēt muti. Un. Tāpat kā pie plīts, arī pie molberta Līga izteiksmīgi maisa ajūrvēdisko ar latvisko. Piepildāma, Nevaldāma, Izbaudāma, Izvadāma, visvisāda, viņasprāt, ir dāma!

Līga dzimusi liepājniece un dzimtajā pilsētā guvusi pirmo izglītību mākslā. 1995.gadā viņa absolvēja toreizējo Liepājas Lietišķās mākslas koledžu [pašlaik Liepājas mākslas vidusskola] kā mākslinieks—meistars keramikas specialitātē. 2003.gadā Līga Ķempe saņēma Mākslas Maģistra grādu vizuāli plastiskajā glezniecības apakšnozarē, pabeidzot studijas Latvijas Mākslas akadēmijā. Diplomdarbs Carpe Diem bija viņas pirmā personālizstāde galerijā Bastejs 2002.gadā. Nākamajā — ar diviem Veltījumiem sējējam pabija gan Rīgā, gan Liepājā. 2005.gadā galvaspilsētas galerijā Daugava redzēts gleznotājas trīsdesmitās dzimšanas dienas Sapnis, kur 2007.gadā tika izgleznota Dienasgrāmata. Uz satikšanos ar personisko Es Līga aicināja 2010.gadā jaunatvērtajā Rīgas izstāžu vietā Pegazs. Apvienotajās vai tematiskajās izstādēs Latvijā un ārpus tās robežām Līga piedalās kopš 1999.gada. Individuāli — Beļģijā, Dānijā, Francijā no 2005.gada. Viņas gleznas atrodas Liepājas muzeja krājumā un privātīpašumos Latvijā, Igaunijā, Beļģijā, Dānijā, Vācijā, Francijā, Somijā un ASV.