Pilsētas attīstības komitejas sēdē ceturtdien, 14.septembrī, ar pārskatu par aizvadītās vasaras festivālu "Summer Sound" viesojās festivāla organizators Uldis Pabērzis.


"Domāju, ka festivāls ir audzis, un galvenokārt kvalitatīvi, jo būtiski uzlabojām infrastruktūru, būtiski uzlabojām drošību – izvelkot optisko tīklu pa visu festivāla teritoriju un nodrošinot videonovērošanu," pastāstīja Pabērzis, piebilstot, ka festivāla teritorijā nav bijuši nekādi pārkāpumi. Tāpat teritorija bijusi daudzreiz tīrāka, jo "Summer Sound" nodrošinājis efektīvu depozīta sistēmu glāzēm, lai tās varētu lietot arī nākamgad.


Nevienā citā festivālā Latvijā arī nav tik plašas un dažādas programmas, norādīja Pabērzis.


Vienpadsmitais "Summer Sound" pulcēja vairāk nekā 40 000 apmeklētāju, nedaudz vairāk nekā iepriekšējā vasarā. Tas ir liels panākums atzina, Pabērzis, jo biļešu cenas bija augstas, un pēc festivāla rīkotāja domām sasniegušas savus "griestus", jo tik lielam festivālam ir jārēķinās ar visu iedzīvotāju pirktspēju.


Augušas arī visas festivāla izmaksas, un pat augstā biļešu cena nav ne tik vien nodrošinājusi rīkotājiem peļņu, bet pat nav ļāvusi palikt "plusos".


"Pērn bija neliels valsts atbalsts, kas palīdzēja palikt nelielos plusos, bet šogad tā nebija," Sacīja Pabērzis, izsakot arī lūgumu pašvaldībai izskatīt iespēju palielināt finansiālo atbalstu festivāla rīkošanai nākamajā gadā, "lai saglabātu šo līmeni un audzētu tālāk".


"Summer Sound" ir nostabilizējies kā ievērojamākais regulārais pludmales festivāls Baltijas valstīs un ir arī stabils sadarbības partneris Liepājas pašvaldībai, pauda festivāla rīkotājs, kam piekrita arī komitejas deputāti Jānis Vilnītis, Salvis Roga, Gints Ročāns un citi.


Divu dienu ietvaros uz četrām "Summer Sound" skatuvēm apmeklētāji varēja vērot vairāk nekā 60 pašmāju un ārvalstu muzikālo apvienību uzstāšanās.


Puse (49%) festivāla apmeklētāju bijuši vecumā virs divdesmit diviem gadiem. Foto: Diāna Daukste, irliepaja.lv.


Jaunums – festivāla teritorijā īpaši radītajā klubā (30x10 m liela un 7 m augsta melna telts ar speciālu metāla konstrukciju un grīdu), kas darbojas no pulksten 20 līdz 6 rītā, apmeklētājus priecēja Latvijas DJ uzstāšanās. Festivālu gada garumā ieskandināja virkne pirmsfestivāla ballīšu Rīgā un Liepājā, kā arī citi bezmaksas sarīkojumi. Tāpat festivāla teritorijā bija pieejamas dažādas atrakcijas, tostarp bērniem, darbojās kino telts, bērnu pilsētiņa, ēdinātavas un bāri, divkārt lielāka nekā gadu iepriekš bija kemperu zona. Festivāla lojalitātes programmu atbalstīja 26 uzņēmumi ar vairāk nekā 30 piedāvājumiem.


Par festivālu ilgi pirms tā norises vēstīja mediji, tostarp Latvijas Radio un LTV ziņu dienests, un virkne dažādu vides reklāmu Rīgā, Jelgavā, Liepājā, Klaipēdā u.c. Lielāks ieguvums no festivāla šoreiz un arī pērn bijis augstākās klases viesnīcām, norādījusi Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja Sintija Pusaudze.


Lielākais festivāla apmeklētāju procents (78%) bija vecumā no 18 līdz 35 gadiem, un tikai 11% – jaunāki par 18 gadiem. Visvairāk festivālu apmeklējuši rīdzinieki (45%), otra lielākā grupa – liepājnieki (26%).


Festivāla rīkotājs atzina, ka vēl nav izdevies piesaistīt vairāk apmeklētāju no Lietuvas, lai arī programmā bija iekļautas piecas lietuviešu grupas un festivāls arī reklamēts kaimiņzemē.