Latvijas tūrisma pakalpojumu kvalitātes sistēmas "Q-Latvia" kvalitātes zīmi 29.augustā saņēma deviņi tūrisma nozares uzņēmumi, arī Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs (LRTIB).

Kā informē LETA, bez LRTIB un Valmieras pašvaldības Tūrisma informācijas centra kvalitātes zīmi "Q Latvia" saņēma arī IK "Vienkoči" ("Vienkoču parka" pastaigu takas ar apskates un izziņas objektiem), SIA "Maiara Enterprises" tūrisma un atpūtas centrs "Plosti" un tūrisma aģentūra "Vanilla Travel".

"Q Latvia" ieguvēju vidū ir arī viesnīca "Hotel Jūrmala SPA", SIA "Māras Nami" viesnīca "Park Hotel Latgola", kā arī SIA "Sigtur" viesnīcas "Hotel Segevold" un "Eiropa".

"Q-Latvia" kvalitātes zīmes tūrisma nozares pārstāvjiem vakar pasniedza TAVA direktors Armands Slokenbergs.

Kvalitātes zīme "Q Latvia" pirmo reizi tika pasniegta šā gada februārī. To saņēma deviņi tūrisma nozares uzņēmumi – viesnīca "Mežotnes pils", Turaidas muzejrezervāts, Valmiermuižas alus darītava, viesnīca "Bīriņu Pils", Rīgas Tūrisma attīstības biroja informācijas centri (Rīgas Tūrisma informācijas centrs Rātslaukumā 6, Rīgas Tūrisma informācijas centrs Kaļķu ielā 16 un Rīgas Tūrisma informācijas centrs Prāgas ielā 1), Talsu novada tūrisma informācijas centrs, Kuldīgas Tūrisma attīstības centrs, Saulkrastu tūrisma informācijas centrs un viesnīca "Raibie logi".

"Q Latvia" mērķis ir celt viesmīlības kultūru un tūrisma pakalpojumu kvalitāti, lai sekmētu tūrisma pakalpojumu sniedzēju konkurētspējas un reputācijas pieaugumu. Pēc TAVA iniciatīvas "Q Latvia" darbojas kopš 2011.gada rudens, kad tika izsludināta pretendentu pieteikšanās uz kvalitātes zīmes saņemšanu.

Kvalitātes zīmes pretendentus vērtē komisija, kuru veido TAVA un Ekonomikas ministrijas Tūrisma nodaļas speciālisti, Latvijas naktsmītņu un reģionālo tūrisma asociāciju deleģēti pārstāvji un Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas pārstāvji.

Komisijas vērtējumā tiek ņemta vērā tūrisma pakalpojumu kvalitātes pamatprincipu apgūšana "Q-Latvia" rokasgrāmatā vai e-apmācībās, darba pašnovērtējums un rīcības plāns darba uzlabošanai, kā arī paveiktais šī plāna īstenošanā. Īpaša nozīme pretendenta vērtējumā ir "slepenajam viesim", kas apmeklē tūrisma pakalpojumu uzņēmumus kā parasts klients un pārbauda pakalpojumu kvalitāti.