Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde 18. augustā pieņēmusi lēmumu uzsākt dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošanas un attīstības projektu Liepājas ostā.

Apstiprinot Iepirkumu komisijas lēmumu, būvdarbu veikšana projekta sadaļā "Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības 1.etaps" uzticēta SIA ražošanas komercfirmai "Transceltnieks". Komercfirma iesniedza saimnieciski pamatotāko piedāvājumu ar zemāko cenu, preses konferencē pirmdien, 21.augustā, informēja SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Viņš arī izteica cerību, ka pārējie četri pretendenti, kas piedalījās iepirkumā, nepārsūdzēs lēmumu, jo ir svarīgi šo projekta daļu – sliežu izbūvi – pabeigt jau šogad.

1. etapā plānos iekļauta dzelzceļa pārmijas Nr.10 pārbūve Sliežu ielā 9 un sliežu ceļa Nr.34 izbūve. Kopējā līguma summa ir nepilns miljons eiro.
 
Pēc Lapiņa sacītā, "Transceltniekam" nāksies strādāt "kaujas apstākļos", jo ostā sākusies intensīva darba sezona – sāk ienākt gan graudu ražas kravas, gan – jau kopš aprīļa – prāmim Liepāja-Traveminde ir pieci ienācieni nedēļā. Taču, ievērojot precīzu darba organizāciju, laika grafiku un izmantojot "Transceltnieks" ilggadējo darba pieredzi, problēmām nevajadzētu būt.  

8.jūnijā Liepājas SEZ pārvaldes Iepirkuma komisija izsludināja būvdarbu iepirkumu "Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības 1.etaps", bet 8.augustā nolēma piešķirt tiesības slēgt būvdarbu iepirkuma līgumu SIA ražošanas komercfirmai "Transceltnieks".

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde nolēma uzdod Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes izpildaparātam slēgt ar Sabiedrību ar ierobežotu atbildību ražošanas komercfirmu "Transceltnieks" būvdarbu iepirkuma līgumu "Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības 1.etaps" ar līguma cenu par iepirkuma 1.daļu "Dzelzceļa pārmijas Nr.10 pārbūve Sliežu ielā 9, Liepājā" – 309 908,65 eiro (bez PVN), un ar līguma cenu par iepirkuma 2.daļu "Liepājas ostas Rietumu parka dzelzceļš Nr.34" – 668 390,79 eiro (bez PVN).

Kā uzsver Lapiņš, pārmijas pārbūve un papildus dzelzceļa sliežu ceļa izbūve ir nepieciešami un plānoti darbi, ko SEZ pārvalde šogad īstenos ES Kohēzijas projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" ietvaros.

Uzziņa
Dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošana un attīstība ir ES Kohēzijas fonda projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" viena no komponentēm, kas pakāpeniski tiks veikta no 2017. – 2019. gadam. Kopējais projekts paredz vēl viena dzelzceļa Rietumu parka savienojuma izveidi ar Liepājas staciju. Tiks izbūvēts sliežu ceļš, kas ies paralēli esošajam, izbūvēts jauns sliežu ceļš Rietumu parkā un veikta esošo sliežu ceļu pārmiju pārbūve pie iebraukšanas ostas teritorijā. Sliežu ceļa plānotais garums 2 632 metri, tai skaitā 1 815 metri jaunbūvējamo sliežu ceļu un 817 metri pārbūvējami. Sliežu ceļu pieslēgumiem ir paredzētas 10 jaunas pārmijas. Dzelzceļa posmā jāparedz divas mazas pārbrauktuves un viena liela pārbrauktuve (O. Kalpaka – Raiņa ielas pārbrauktuve), kurai jāparedz signalizācija ar luksoforiem un automatizēto barjeru. Kopējās plānotās izmaksas ir 6,3 milj. eiro.