Lai gan pavasarī ostas padziļināšanas darbus bija plānots pabeigt līdz rudenim, "Strabag Wasserbau"  tehnika ostā vērojama joprojām.

Pašlaik tā pietauvota Tirdzniecības kanālā, un atradīsies tur līdz Jaunajam gadam.

Kā portālu informēja ostas kapteinis Pēteris Gudkovs, ostas padziļinātājiem, Vācijas kompānijas "Strabag Wasserbau" speciālistiem, sākušās Ziemassvētku un Jaungada brīvdienas, liela daļa apkalpes locekļu devušies uz mājām, palicis minimālais nepieciešamo darbinieku skaits.

Ja sals netraucēs, ostas padziļināšana turpināsies jau tūlīt pēc Jaunā gada.

Kā iepriekš informēja Liepājas specialās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece–Kadeģe, ostas padziļināšanu veic Vācijas kompānija "Strabag Wasserbau", kas izsludinātajā konkursā piedāvāja zemāko līguma summu – 10,33 miljonus latu (14,69 miljonus eiro), neskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Pērn decembrī Liepājas ostā, lai veiktu padziļināšanas darbus, ieradās zemes sūcējs "Hegemann IV" un zemes racējs "MP 40", kā arī divas baržas.

Lai pēc divu gadu pauzes pabeigtu ostas padziļināšanas darbus, bija atlikuši aptuveni 20% no paredzētā darbu apjoma – jāizrok aptuveni viens miljons kubikmetru grunts.

Kā ziņots, konkursā par tiesībām veikt Liepājas ostas padziļināšanas darbus uzvarējusi Vācijas kompānija "Strabag Wasserbau", kas iepriekš bija pazīstama ar nosaukumu "Josef Mobius Bau". Pavisam tika saņemti četri piedāvājumi.

Tā kā līgums ar iepriekšējo darbu veicēju tika lauzts, tika izsludināts konkurss, lai izvēlētos atlikušo Liepājas ostas padziļināšanas darbu veicēju un pabeigtu ostas padziļināšanas projektu, kuģu ceļu padziļinātu līdz 12,5 metriem, bet ostas akvatorijas dziļumu – līdz 12 metriem.

2012.gada vasaras sākumā Liepājas SEZ pārvalde vienpusēji nolēma lauzt līgumu ar iepriekšējo ostas padziļināšanas darbu veicēju – Beļģijas kompāniju "Dredging International N.V.". Pērn rudenī "Dredging International N.V." vērsās tiesā pret Liepājas SEZ pārvaldi, prasot atzīt paziņojumu par līguma izbeigšanu par prettiesisku un piedzīt zaudējumus 8,2 miljonu latu (11,6 miljonu eiro) apmērā. Prasības skatīšanu Kurzemes apgabaltiesa ir atlikusi līdz šī gada 20.maijam.

Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika sākti 2009.gada novembrī, un līdz 2011.gada rudenim tika veikti 80% no paredzētā darbu apjoma.

Jau vēstīts, ka projektu "Liepājas ostas padziļināšana" finansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds, kā arī Latvijas valsts un Liepājas SEZ pārvalde. Kopējās projekta izmaksas ir 27 miljoni latu (38,41 miljons eiro), ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.