Šā gada astoņos mēnešos Liepājas ostā piesaistītas un pārkrautas 4 345 535,25 tonnas dažādu kravu, kas ir par 8,6 % vairāk nekā gadu iepriekš tādā pašā laika periodā. Joprojām lielākā kravu grupa Liepājas ostā ir beramkravas 65% jeb 2 825,8 tūkst. tonnu, kam seko ģenerālkravas un lejamkravas. Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Jānis Lapiņš skaidro, ka kravu apgrozījuma stabilitāte ar pozitīvu izaugsmi liecina par elastīgu sadarbību starp uzņēmējiem, kravu īpašniekiem un Liepājas SEZ pārvaldi, kas balstīta uz pieredzi, savstarpēju uzticēšanos, stabilitāti un pārdomātām investīcijām infrastruktūras attīstībā, portālu irliepaja.lv informēja SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe. 


Līdz ar jauno graudaugu sezonu augustā palielinājies lauksaimniecības kravu īpatsvars, vienlaikus saglabājot beramkravu segmentā stabilu kravu plūsmu celtniecības materiāliem un koksnes granulām. LSEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal Ltd" valdes loceklis Juris Matvejevs: "Katra graudaugu sezona ir atšķirīga.  Pieredze ļauj manevrēt starp tirgu, kravu īpašniekiem un nosacījumiem. Latvijas graudi plus tranzīta lauksaimniecības kravas ļauj prognozēt stabilu kravu plūsmu arī šajā graudaugu sezonā."
 
Liepājas osta pēc saimnieciskās darbības atjaunošanas līdz ar valsts neatkarības atgūšanu 1991. gadā apzināti ir veidota kā graudu ostu, kur lielākā kravu grupa ir dažādi lauksaimniecības produkti. Jau vairāk nekā 20 gadus Liepājas SEZ pārvalde kopā ar uzņēmējiem ir īstenojusi pārdomātu, nepārtrauktu un mērķtiecīgu infrastruktūras attīstību, būvējot sauszemes autoceļus, dzelzceļus un padziļinot kuģu ceļus no 8 m līdz 14, 5 m, vienlaikus nodrošinot kuģošanas un navigācijas drošību. Liepājas ostā veiksmīgi strādā 5 graudaugu termināli.
 
Tieši lauksaimniecības kravas ir lielākā kravu grupu Liepājas ostā, un 2020. gadā tās veidoja 40% no visām kravām. Graudaugu sezona tradicionāli sākas augustā un vistiešāk ir saistīta ar ražu. 2019./2020. gada sezonā no augusta līdz augustam Liepājas ostā pārkrautas 2,83 milj. tonnas graudu un citu labības produktu, bet 2020./2021. gada sezonā 2,87 milj. tonnu, veidojot nelielu pieaugumu 1,32%.  

Šā gada astoņos mēnešos ar stabilu pieaugumu Liepājas ostā pārkrautas arī atjaunojamo energoresursu kravas – koksnes šķelda un koksnes granulas, bet joprojām lielākais kravu apgrozījuma pieaugums 67,6% ir ro-ro kravām ģenerālkravu grupā, kuras nodrošina regulārā Stena Line prāmja līnija Liepāja – Traveminde (Vācija).

Augustā Liepājas ostā darbu uzsāka regulārā konteineru kuģu līnija Liepāja – Gdaņska (Polija). Liepājas ostā konteineru līniju apkalpo LSEZ SIA "Ekers Stividors", savukārt Gdaņskas ostā – DCT konteineru termināls. Līnijas Liepāja – Gdaņska operators ir konteineru loģistikas kompānija SIA "Fields", kas ir viena no vadošajām konteineru loģistikas kompānijām Latvijā.

2021. gada astoņos mēnešos Liepājas ostā apkalpoti 1 073 kuģi, iebraukuši vai izbraukuši 27 966 pasažieri.

Portāls irliepaja. lv jau vēstīja, ka Liepājas SEZ pārvaldes apgrozījums 2020. gadā bija 13 488 293 eiro, un, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, tas bija samazinājies par  289 742 eiro jeb par 2,1%.