No 5. – 8.maijam Vācijas pilsētā Minhenē notiek 15. starptautiskā izstāde "Transport & logistic", kurā piedalās vairāk 2000 dalībnieki no 62 pasaules valstīm.

Izstāde notiek katru otro gadu un pulcē lielākos kravu pārvadātājus, transporta un loģistikas nozares uzņēmumus.   Izstādē piedalās arī Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvade kopējās Latvijas delegācijas sastāvā ar vienotu zīmolu "Tranzīts Latvija", informē SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece–Kadeģe.

Minhenes starptautiskā izstāde "Transport & logistic" ir viena no nozīmīgākajām un lielākajām izstādēm Eiropā, kurā šogad īpaša uzmanība ir pievērsta mobilitātei un IT tehnoloģijām, tomēr neizpalika arī ģeopolitiskie jautājumi par kuriem diskutēja konferencēs.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš norādīja, ka diskusijās vairākkārt tika  uzsvērta ģeopolitiskās situācijas, jo ietekme uz kravu plūsmu ir ne tikai Eiropā – kravas ir, mainās tikai loģistikas virzieni. Rūpniecības un patēriņa preču pieprasījums no Eiropā ir samazinājies,  bet attīstoties citi virzieni, un tas prasa elastīgus risinājumus un mobilitāti. Liepājas ostai ir bijusi un ir zināma loma transporta un loģistikas koridorā starp austrumiem un rietumiem.

Īpaša konference bija veltīta sēra direktīvas ieviešanai, kas stājās spēkā šā gada 1. janvārī un šobrīd ir pamats pārrunāt un izvērtēt pirmos novērojumus, kā tā ietekmējusi prāmju pārvadājumus Baltijas jūrā. Kā atzina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, tad nozari šobrīd nedaudz pasargā degvielas cenu kritums, bet problēmas esot . Tāpat konferences dalībnieki atzinuši, ka savulaik, rūpējoties par vidi, maksimāli tika veicināta kravas automašīnu novirzīšana uz prāmju līnijām, tagad līdz ar sēra direktīvu notiekot pretējais un prāmju operatoriem jādomā kā jautājumus efektīvi risināt un aizstāvēt nozari.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes dalība starptautiskajā transporta un loģistikas izstādē Minhenē notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ES struktūrfondu projekta "Uzņēmējdarbības un inovācijas" programmas "Ārējo tirgus apgūšana – ārējais mārketings" ietvaros.