Darījumu tūrisms jeb MICE (saīsinājumā no angļu valodas – Meetings, Incentives, Conferences and Events) savu popularitāti Latvijā iemantojis jau vairākus gadus, tomēr pēdējā laikā šāds termins arvien biežāk dzirdams arī Liepājā. Pilsēta kā aktuāls galamērķis spēj uzņemt viesus no dažādām pasaules valstīm un veiksmīgi nodrošināt ne tikai konferenču norisi, bet piedāvāt arī plašu izklaides pasākumu iespējas.
SIA "Šarmants" valdes loceklis Ritvars Embrekts pastāstīja, ka uzņēmums aktīvi strādā pie tā, lai spētu sasniegt, iekārdināt un atvest arvien vairāk starptautisku klientu tieši uz Liepāju. Konferences un semināri vairs nav tādi, kā tie bija agrāk. Korporatīvie uzņēmumi, kuri regulāri organizē darījuma tūrisma mītingus, meklē arvien jaunas, unikālas lokācijas un iespējas darbu apvienot ar kvalitatīvu izklaidi. To visu, sadarbībā ar Liepājas uzņēmējiem, mēs spējam nodrošināt ļoti augstvērtīgā līmenī.
"Esmu saskāries ar jautājumiem par to, vai tiešām Liepājā būs ko darīt? Un vai garais ceļš un apgrūtinātā loģistika, ņemot vērā, ka avioreisi uz Liepāju šobrīd nav pieejami, būs tā vērti?" par klientu šaubām stāsta Ritvars. "Tad nākas krietni papūlēties un attālinātās komunikācijas procesā uzburt ainu, uz ko īstenībā esam spējīgi, ko varam piedāvāt, turklāt lielu uzsvaru liekot tieši uz individuālo pieeju un neordinārajiem risinājumiem. Pieczvaigžņu viesnīcas, greznus restorānus un bārus viņi visi ir redzējuši. Ir nepieciešams pārsteiguma moments. Un pieredze rāda, ka Liepāja var pārsteigt, turklāt tik efektīgi, ka klienti nolemj šeit atgriezties atkārtoti."
Pagājušajā nedēļā savu ikgadējo vasaras konferenci Liepājā aizvadīja uzņēmums "Mondelez International", kas nodarbojas ar tādu populāru zīmolu kā "Milka", "Oreo", "7days" u.c. pārtikas produktu ražošanu un izplatīšanu visā pasaulē. Divu dienu garumā uzņēmuma pārstāvji no dažādām valstīm izklaidējošā, komandu saliedējošā veidā tika iepazīstināti ar Liepājas pilsētas stāstu, vēsturi, vērtībām un kultūru. "Mēs neorganizējam klasiskās ekskursijas, mēs ļaujam viņiem pilsētu iepazīt ar izklaidējošas aktivitātes palīdzību – pašiem atrast, saskatīt un nonākt vietās, kur tūristi mēdz paiet garām. Šādā veidā mēs sniedzam daudz personiskāku ieskatu pilsētas dvēselē," piebilst Ritvars.
Pateicoties "JA Travel" organizētajam braucienam ar kuģīti, viesiem bija iespēja saulrietā palūkoties uz pilsētas tirdzniecības kanālu, pludmali un molu, turklāt iepazīt Liepājas zvejošanas tradīcijas un pašiem izcelt savu zvejas lomu. Bet vakara kulminācija bija interaktīva garšu performance, kas, sadarbībā ar restorānu "Maestro", notika bijušā zvejnieku kolhoza "Kursa" teritorijas esošajā tīklu cehā. Tur mijiedarbojoties visām maņām, viesi izzināja Liepājas stāstu cauri laikiem un paši līdzdarbojās mākslas baudīšanā un radīšanā.
"Protams, ka šāda veida pop-up pasākumu realizācija prasa gan finansiālas, gan laika un cilvēkresursu investīcijas. To pašizmaksa ir salīdzinoši dārga, tāpēc nereti meklējam atbalstu arī projektu konkursos, lai idejas spētu attīstīt līdz iepakota pakalpojuma līmenim," piebilst Ritvars. "Tomēr mums visiem ir svarīgi apzināties, ka darījumu tūrisms ir spēcīgs ekonomikas attīstības virzulis, un šādas viesu grupas pilsētas uzņēmējiem ievērojami palielina finanšu plūsmu, kas ir ieguvums ikvienam Liepājas iedzīvotājam un pilsētai kopumā."
Jaunie cīkstoņi atved medaļas no "Rīga Open" sacensībām
3
0