Šorīt stividorkompānijas LSEZ SIA "Terrabalt" 46. piestātnes pirmo reizi pietauvojās prāmis "Petersburg", kas kursē līnijā Zasnica – Baltijska – Liepāja – Ustjluga.
Prāmja līnijas operators ir kompānija BFI, kas saistīta ar Krievijas dzelzceļu, bet ģenerālaģents ir privātuzņēmums SIA "Alfastar", informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Līdz šim no Liepājas ostas uz Trāvemindi (Vācija) kursēja divi prāmju operatora Stena Line prāmji, kas nodrošina četras ienākšanas reizes nedēļā. Kā iepriekš norādījis Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš, tad Liepājas ostai vienmēr ir bijis svarīgi nodrošināt prāmju satiksmi un līdz ar to ir elastīga un draudzīga ostas maksu cenu politika. Prāmju līnijas dod ne tikai kravas un iespēju pasažieriem pārvietoties, bet arī atpazīstamību.
Lai arī prāmis "Petersburg" Liepājas ostai un stividorkompānijai LSEZ SIA "Terrabalt" ir labi pazīstams, jo iepriekš strādājis citās prāmja līnijās, šorīt ienākot Liepājas ostā, izmantoja, ne tikai loča pakalpojumus, kā to nosaka Liepājas ostas noteikumi, bet pieaicināja arī velkoni.
Pēteris Gudkovs, Liepājas ostas kapteinis: "Ienākot ostā jaunam prāmim vai mainoties prāmja kapteinim, Liepājas ostas noteikumi nosaka, ka ir jāizmanto loča pakalpojumi pirmajās desmit ienākšanas reizēs, bet tā nav vienmēr. Tas ir pieredzes un pārliecības jautājums. Ja redzam, ka prāmja kapteinis ir gatavs droši ievest kuģi ostā un kapteinis pats jūtas pārliecinoši, tad atļaujam loča pakalpojumus neizmantot. Prāmji ir jaudīgi un aprīkoti ar divām dzenskrūvēm un bieži vien ienāk un iziet no ostas arī spēcīga vēja apstākļos."
Prāmis "Petersburg" ir 190 metrus garš uz tā ietilpība ir 1570 kravu līnijmetri un tas var uzņemt ne tikai kravas treilerus, bet arī dzelzceļa vagonus. Uz prāmja ir arī 110 pasažieru vietas.
Valērijs Onackis, SIA "Alfastar" valdes priekšsēdētājs:
"Prāmis veiksmīgi ir ienācis Liepājas ostā un pēc ilgstošām sarunām esam līdzšinējā maršrutā Zasnica – Baltijska – Ustjluga, iekļāvuši arī Liepājas ostu. Šī ir tāda izmēģinājuma ienākšana kopīgi ar "Terrabalt" esam uzsākuši darbu, lai jau vistuvākajā laikā varētu gan atvest, gan aizvest kravas un pasažierus. Ir prieks strādāt ar profesionāļu komandu kāda ir "Terrabalt".
Jurijs Solovjovs, LSEZ SIA "Terrebalt" tehniskais direktors:
"Pieredze mums ir liela, strādāsim un būs rezultāts. Jau šobrīd kravu pārvadātāji zvana, interesējas, bet tagad, kad prāmis reāli sācis kursēt darbs būs intensīvāks. Šobrīd svarīgi ir nodrošināt vismaz 40 kravas automašīnas. Ļoti gaidām, lai prāmis sāktu darboties abos virzienos."