Tikai trešo reizi no SIA "Terrabalt” piestātnes ceļā uz Ustjlugu Krievijā šodien, 16.septembrī, pulksten 9.30 devās jaunās prāmja līnijas Zasnica – Liepāja – Ustjluga prāmis „Petersburg”.
Kā portālam pastāstīja prāmja kapteiņa palīgs Romans Tukhvatuļļins, faktiski šis ir tikai otrais brauciens no Liepājas, uzņemot šeit arī kravu, pirmais bijis izmēģinājuma brauciens, lai iepazītos ar jauno ostu.
Iepriekš prāmja maršruts bijis Zasnica – Baltijska – Ustjluga.
Prezentācijas pasākumā, kas par godu jaunajai prāmja līnijai šodien notika SIA "Terrabalt” un kurā piedalījās prāmja īpašnieku, operatoru, aģentu un Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes, muitas un robežsardzes pārstāvji, kā arī Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks, tika uzsvērts, ka jaunā līnija ir nozīmīga dažādos aspektos – gan kā jauns izaicinājums uzņēmumam, muitai un robežsardzei, jo pirmo reizi kuģa satiksme savieno ne tikai ES valstis, bet arī trešo pusi – Krieviju, gan kā labs potenciāls uzņēmuma tālākai attīstībai.
Prāmja līnijas operators „BFI” pilnībā pieder Krievijas dzelzceļam, tāpēc arī prāmis „Petersburg” ir specializējies dzelzceļa vagonu un smagā autotransporta pārvadāšanā. 190 metrus garā prāmja ietilpība ir 1570 kravu līnijmetri. Taču tāpat tas var pārvadāt negabarīta kravas, uz prāmja ir arī komfortablas divvietīgas un trīsvietīgas kajītes pasažieriem, iespējams uzņemt pat līdz 114 pasažieru, pastāstīja prāmja ģenerālaģenta SIA „Alfastar” valdes loceklis Valērijs Onatskis.
Onatskis un Tukhvatuļļins arī apliecināja, ka tiek plānota vēl viena prāmja – „Baltijsk” – palaišana šajā līnijā, un tad prāmis iegriezīsies Liepājā, arī braucot Vācijas virzienā.
Patlaban „Petersburg” kursē reizi nedēļā, pirmdienās. Otrs prāmis Liepājā iegriezīsies ceturtdienās.
Onatskis portālam atzina, ka ir viens mīnus – tas, ka no „Terrabalt” piestātnes nav iespējams iekraut dzelzceļa vagonus. „Pašreiz mums pietiek ar to, ko prāmis ir uzņēmis Ustjlugā un nedaudz arī Baltijskā, bet, ja palaidīsim otru prāmi, šādas kravas varētu uzņemt arī Liepājā,” sacīja Onatskis. Tiesa, dzelzceļa vagonu trūkumu varētu kompensēt arī ar cita veida kravām.
Kā pauda Ozoliņš, „Terrabalt” neplāno izbūvēt sliedes, lai no savas piestātnes varētu kraut dzelzceļa vagonus. Viņaprāt, tas arī nav nepieciešams. SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš savukārt atzina, ka SEZ valdē par šādu jautājumu nav diskutēts, tāpēc šobrīd grūti pateikt, cik reāla varētu būt sliežu izbūvēšana kādā no ostas piestātnēm.
Pirmo reizi prāmis „Petersburg” Liepājā ienāca 5.augustā.
Līdz šim no Liepājas ostas kursēja divi prāmju operatora „Stena Line” prāmji uz Travemindi Vācijā, nodrošinot ienākšanu Liepājas ostā četras reizes nedēļā.
Kā informēja „Terrabalt” valdes loceklis Āris Ozoliņš, šorīt viņam bijusi saruna ar „Stena Line” pārstāvjiem par vēl vienas līnijas – Skandināvijas virzienā” – iespējamo atklāšanu.
Atzīstot, ka „Terrabalt” ar jauno līniju „uzņēmis jaunus apgriezienus” Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš vēlēja, lai šīs līnijas atklāšana nebūtu pēdējā, jo „Terrabalt” kapacitāte „ir daudz lielāka”.