Jau regulāri tiek saņemtas sūdzības par Andra Šķēles un Aināra Šlesera kontrolēto uzņēmumo Liepājas autobusu parka attieksmi pret bērniem, raksta portāls kasjauns.lv.

Uzņēmums ir teju vai bērniem viens no visnedraudzīgākajiem uzņēmumiem. Kā liecina uzņēmumu reģistra dati, Šķēle un Šlesers kopā kontrolē vairumu Liepājas autobusu parka akciju. Trešais lielākais akcionārs ir Liepājas pašvaldība.

Jau regulāri tiek saņemtas sūdzības par Liepājas autobusu parka attieksmi pret bērniem. Var pat teikt, ka Andra Šķēles un Aināra Šlesera kontrolētais uzņēmums ir teju vai bērniem viens no visnedraudzīgākajiem uzņēmumiem. Kā liecina uzņēmumu reģistra dati, Šķēle un Šlesers kopā kontrolē vairumu Liepājas autobusu parka akciju. Trešais lielākais akcionārs ir Liepājas pašvaldība.

Jūlija sākumā Liepājas autobusu parka satiksmes autobuss no Liepājas uz Grobiņas novada Dubeņiem aizveda un teju meža vidū izsēdināja piecgadīgo Ivanu Berladinu, kurš apmaldījās un pēc dažām dienām tika atrasts miris mežā. Pirms dažām dienām no Aizputes-Liepājas autobusā nakts tumsā pilsētas nomalē pie "Liepājas metalurga" šoferis izsēdināja pusaugu meiteni, jo šoferis vienas pasažieres dēļ negribēja braukt līdz pilsētas centram. Tikai laimīgas nejaušības dēļ raudošo un apmulsušo pusaudzi izglāba nejauša garāmgājēja, kura meiteni aizveda līdz centram, viņai nepazīstamā un svešā pilsētā.

Savukārt šopavasar daudzbērnu ģimene, kurā viena atvase ir invalīds ar kustību traucējumiem, aizvesta kilometru tālāk līdz nākamajai pieturai un izsēdināta "nekurienē" lauka malā netālu no Skrundas. Ģimenei, kurā aug vēl arī divus un sešus gadus veci mazuļi, vajadzēja saukt taksometru no Skrundas. Konkrētā pietura formāli nebija ierakstīta maršruta sarakstā, ar ko arī formāli aizbildinājās autobusa vadītājs.

Šīs nav vienīgās sūdzības, kuras vecāki veltījuši Liepājas autobusu parkam (LAP). Pērn kāds bērns no Kuldīgas netika mājās uz Liepāju, jo, lūk, autobuss esot saplīsis. Toreiz dispečere satrauktajai māmiņai, kura interesējās, kur palicis bērns, atcirta: "Ak, nu, tagad vienu reizi autobuss ir saplīsis, ko jūs tagad traci ceļat".

Tāpat māmiņas ar bērnu ratiņiem ne vienu reizi vien plašsaziņas līdzekļos ir sūdzējušās, ka Liepājas pilsētas autobusu vadītāji nekad nenolaiž speciālās platformas pie durvīm, kas paredzētas, lai autobusos varētu iebraukt ar bērnu ratiņiem vai ratiņkrēslu.

Lūk, vēl vienas liepājnieces internetā ierakstītā sūdzība pagājušā gada decembrī: "Pulksten 17.20 iet autobuss Liepāja-Nīca. Bērns stāv pieturā Ūliha ielā, kur autobusam ir jāpiestāj. Bērns brauc katru otro dienu un zina, ka šajā pieturā ir jāpaceļ roka, lai autobuss apstātos. Viņš tā arī izdarīja, bet autobusa šoferis neapstājās, pabrauca garām. Jautājums: ko autobusa šoferis darīja tajā laikā, kad jāskatās uz ceļu?"

Šādu attieksmi pret pasažieriem varbūt varētu saprast, ja LAP būtu kāds kaktu kantoris, bet tā vadībā ir "nopelniem bagāti" uzņēmēji un oligarhi.

2015. gadā par 59,45% LAP akciju īpašnieci kļuva SIA "LAP1R", kas ir īpašniece ar Andra Šķēles ģimeni saistītā SIA "Inpo17". Vēlāk šim uzņēmumam pastarpināti pievienojās arī politiķis Ainārs Šlesers. Par trešdaļas "LAP1R"  īpašnieci kļuva firma "Regma 102", kura pieder uzņēmumam "“Regma 1", kurā savukārt Aināram Šleseram pieder 40%, bet viņa dēlam Edvardam – 60% akciju. LAP mājaslapā arī minēts, ka autobusu parkā padomes loceklis ir pats Ainārs Šlesers.

Šlesers padomes sastāvā nomainīja Andra Šķēles meitu Madara Šķēli-Dupati, bet tas it nebūt nenozīmē, ka Šķēles ģimenes ietekme LAP ir mazinājusies. LAP padomes priekšsēdētājs ir Šķēles znots Edgars Dupats, raksta Kasjauns.lv.