Pirmdien, 13. jūnijā, Zviedrijas prāmju kompānija "Stena Line" Liepājas ostas kompānijas "Terrabalt" terminālī rīkoja atvērto durvju dienu saviem pastāvīgajiem kravu pārvadājumu klientiem, dažādu valstu tirdzniecības kameru pārstāvjiem, kā arī žurnālistiem, lai atzīmētu kravu pārvadājumu kapacitātes pieaugumu maršrutā Liepāja–Trāveminde un izrādītu vienu no Visentini RoPax tipa prāmjiem – "Stena Flavia", kas kopā ar otru prāmi "Stena Livia" kopš šā gada sākuma sešas reizes nedēļā nodrošina regulāru prāmju satiksmi starp Liepāju un Vācijas pilsētu Trāvemindi.


Atvērto durvju dienas viesus uzrunā "Stena Line" reģionālais vadītājs Johans Edelmans. Foto: Liepājas SEZ.


Kā žurnālistiem pastāstīja "Stena Line" reģionālais vadītājs Johans Edelmans, "Stena Livia" un "Stena Flavia" ir 186 metrus gari Visentini RoPax tipa prāmji, kas gada sākumā maršrutā Liepāja–Trāveminde aizstāja kuģus "Stena Gothica" un "Urd". Šie prāmji nodrošina par 40% lielāku kravu kapacitāti un par septiņām stundām saīsina ceļā pavadīto laiku, kas tagad aizņem apmēram 21 stundu (iepriekš ceļā bija jāpavada gandrīz 28 stundas). No katras ostas prāmji atiet sešas reizes nedēļā, un dažas stundas pēc ekskursijas pa "Stena Flavia" arī šis prāmis posās ceļā uz Trāvemindi. Uz jaunajiem kuģiem ir arī vairāk kajīšu un pilnveidotas patīkamas ceļošanas iespējas, padarot to par pievilcīgu izvēli ceļojumiem no Baltijas valstīm uz Vāciju.


Kā pastāstīja Edelmans, kompānija liek lielas cerības uz pasažieru interesi izmantot tieši prāmi, lai ceļotu uz Vāciju. Tiesa, šobrīd karš Ukrainā negatīvi ietekmē vēlmi ceļot no Vācijas uz Latviju, atzina Edelmans. Taču kompāniju iepriecina fakts, ka tā var palīdzēt Ukrainas bēgļiem, jo kompānijas "Stena Line" politika ir tāda, ka bēgļiem jāpalīdz, neprasot maksu par braucienu, un dienā simts, bet mēnesī apmēram 2500 bēgļu izmanto iespēju ar prāmi doties uz Vāciju.


2012. gadā būvētā prāmja "Stena Flavia" garums ir 186 metri, platums 26 metri, uz tā ir 96 pasažieru kajītes, 122 pasažieru sēdvietas un 34 vietas klusajā zonā.


"Stena Flavia" pirmdien uz Trāvemindi vadīja kapteinis, dānis Kurts Brunns-Villadsens, kurš kompānijā "Stena Line" strādā desmit gadus. Foto: irliepaja.lv.


Kā pastāstīja "Terrabalt" valdes loceklis Āris Ozoliņš, jaunie prāmji ir "būtiski lielāki" un daudz ātrāki. Runājot par kravu apjomu, Ozoliņš norādīja, ka, neraugoties uz to, ka būtiski samazinājušies kravu pārvadājumi ar Krieviju un Baltkrieviju, vietā ir nākuši citi galamērķi – Uzbekistāna, Kazahstāna un citi, un kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pat ir palielinājies. Pārvadātas rekordlielas šķeldas kravas, arī graudi, kokmateriāli, kūdra un citas kravas.


Sarunājas Zviedrijas vēstniece Latvijā Kārina Hēglunda (no labās), Gunārs Ansiņš, Āris Ozoliņš, SEZ pārvaldnieka pienākumu izpildītājs Uldis Hmieļevskis. Foto: Liepājas SEZ.


Pasākumā uzrunas teica Zviedrijas vēstniece Latvijā Kārina Hēglunda, Zviedrijas Tirdzniecības kameras Latvijā izpilddirektore Ilze Neparte-Saleniece, Zviedrijas Tirdzniecības kameras Lietuvā izpilddirektore Laura Burauskiene, Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kameras pārstāvis Māris Balčūns, "Stena Line" reģionālais vadītājs Johans Edelams un citi.


Viena no "Stena Flavia" kajītēm. Foto: irliepaja.lv.


Liepājas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš savā uzrunā rosināja kompāniju "Stena Line" padomāt par vēl viena maršruta atklāšanu no Liepājas – uz Dienvidzviedriju, jo šis virziens ir interesants Liepājas uzņēmējiem.


Uzziņa
"Stena Line" ir viena no vadošajām prāmju kompānijām Eiropā ar 37 kuģiem un 18 maršrutiem Ziemeļeiropā. Stena Line ir nozīmīga Eiropas loģistikas tīkla sastāvdaļa: uzņēmums izstrādā jaunus kombinētā transporta kravu pārvadājumu risinājumus, apvienojot pārvadājumus pa dzelzceļu, sauszemes ceļiem un jūru. "Stena Line" ir arī nozīmīga loma tūrisma nozarē Eiropā, nodrošinot pasažieru pārvadājumus. "Stena Line" apkalpo divus prāmju maršrutus no Latvijas: no Liepājas uz Travemundi (Vācija) un no Ventspils uz Nīneshamnu (Zviedrija).