Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" būtu gatava strādāt arī citā reģiona lidostā, ja tas būtu izdevīgi, uzskata "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.
Viņš intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" gan norādīja, ka nezina Latvijas reģionālo lidostu attīstības plānus.
"No lidostas kaut kur ir jēga tikai tad, ja ir cilvēki, kuri grib un var atļauties to lietot par cenu, kādu piedāvā tur strādājošās aviokompānijas. Lidostu var izveidot jebkur, kur tam ir ekonomisks pamatojums. Jautājums, vai ir labi ceļi, dzelzceļš, kuģu satiksme – konkurence transporta tirgū. Ja šīs pilsētas ir spējīgas piesaistīt sev pietiekami daudz apmeklētāju, tad lidošanai uz turieni ir jēga. To var redzēt daudzviet pasaulē, piemēram, Ķīnā atveras jaunas lidostas viena pēc otras. Nezinu, kādi ir šo Latvijas pilsētu [Ventspils, Liepāja, Daugavpils] attīstības plāni, bet, ja, piemēram, kādā izdomātu veidot Disnejlendu, būs vajadzīga lidosta. Ja mums būs izdevīgi strādāt vēl kādā lidostā Baltijas reģionā, mēs to darīsim, bet, ja mēs ar to nevarēsim nopelnīt – mēs to nedarīsim," klāstīja Gauss.
Tāpat viņš minēja, ka labprāt iepazītos ar infrastruktūru Tukuma lidostā. "Nekad neesmu bijis tur, bet vēlētos redzēt, kāda ir tās infrastruktūra, kādas ēkas tur ir, kāds ir skrejceļš u.tml. Iespējams, tā varētu būt alternatīva zemo cenu aviokompānijām. Cik saprotu, tas ir 30-40 minūšu braucienā no Rīgas, un tas parasti ir attālums, kādā zemo cenu aviokompānijas izvēlas bāzēties. Taču mēs nekādā gadījumā neplānojam pārvākties uz Tukumu," piebilda "airBaltic" vadītājs.
Gauss atzina, ka tas būtu lieliski, ja arī reģionu lidostas Latvijā varētu ko piedāvāt.
"airBaltic" apkalpo vairāk nekā 60 galamērķu no savas mītnes bāzes Rīgā. Kompānijas lielākais īpašnieks ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.