Ar mērķi popularizēt elektromobilitāti "Blue Shock Bike" ražotnē Liepājā top īpašs sporta gokarts. Tā parametri būs ievērojami labāki nekā iekšdedzes dzinēju gokartiem.

Turklāt tie risinās vides problēmas kartinga hallēs, raksta laikraksts "Dienas Bizness". "Esam nolēmuši pārspēt Ginesa rekordu – laiku, kurā transportlīdzeklis spēj sasniegt 100 km stundā," apgalvo "Blue Shock Bike" idejas autors, uzņēmējs Artis Daugins. Ja šobrīd rekords ir 3,14 sekundes, tad liepājnieki cer šādu paātrinājumu sasniegt mazāk nekā trīs sekundēs. Tomēr galvenais mērķis ir panākt, lai sabiedrība novērtētu elektrodzinēju priekšrocības gan sportā, gan ikdienas satiksmē.

Pieredze uzkrāta

Sporta elektrokarts, kura prezentācija paredzēta Eiropas rallija čempionātā, nav pirmais četrriteņu transportlīdzeklis, ko uzbūvējuši "Blue Shock Bike" puiši – pērn Kurzemes rallija laikā tika demonstrēts elektriskais gokarts "E-GoCart", kas faktiski ir mazs četrriteņu elektroauto, atvasināts no elektrodivriteņa. Tā maksimālais ātrums bija 35 km/h, savukārt gokartam, kas top pašreiz, ātrums būs vairākas reizes lielāks, drošības nolūkos ierobežots līdz 160 km/h, bet to viegli var regulēt atbilstoši lietotāja prasmēm. "Mēs pārspēsim iekšdedzes dzinēju gokartus pilnīgi visos parametros," sola A. Daugins. Tiesa, cena būs par 15–20% augstāka, taču ekspluatācijā tas ātri atmaksāsies, viņš uzsver.

Neliels motors, maza, taču jaudīga baterija, kas izstrādāta kopā ar autosportista un autobūvētāja Andra Dambja komandu. Sporta sacensību režīmā tas bez uzlādes darbosies 15 līdz 20 minūtes. Taču galvenais izmaksu ieguvums ir kartinga hallēm, kuras parasti ir spiestas ziemā gādāt gan apkuri, gan nodrošināt vēdināšanu. Elektriskajam gokartam nav izplūdes gāzu, tāpēc vēdināšana nav vajadzīga. Tas šo produktu īpaši pievilcīgu padara Ziemeļeiropai, un to prezentēs Norvēģijā, kā arī Dubaijā, kur savukārt ir augsta pirktspēja un vēlme iegūt ekskluzīvu produktu. Lielākais gokartu ražotājs ir "Sodi". Taču koncerns nav tik elastīgs un tik ātri nereaģē uz mainīgo situāciju elektrisko risinājumu jomā.

Ar pumpiņām

Norvēģija nav jauns tirgus uzņēmumam, tur jau nogādāti vairāki elektroriteņi, šobrīd notiek sarunas par riteņu gatavošanu Norvēģijas pastam. "Sabiedrība tur ir izglītota, viņi novērtē elektriskā transporta priekšrocības, arī infrastruktūra valstī ir attīstīta," eksporta veiksmi pamato A. Daugins. Pirms gada Kurzemes biznesa inkubatorā bāzētais uzņēmums bija tikai samontējis pirmos elektriskos divriteņus, bet tagad jau var runāt par regulāru ražošanu, turklāt lielākoties tie ir pēc individuāla pasūtījuma izstrādāti modeļi. Divi riteņu modeļi izstrādāti pilnīgi no nulles, apgalvo A. Daugins. Militāro struktūru vajadzībām top kamuflāžas divritenis ar speciālu aprīkojumu. Izpildīts valsts a/s "Latvenergo" pasūtījums – elektriskie divriteņi ar uzņēmuma logo. Vairāku pilsētu pašvaldības policija izmanto liepājnieku ražojumu. Iznomāšanai riteņus iegādājas dažādas ar tūrismu saistītas struktūras. Taču ir arī velosipēdi, kuriem dizainu zīmējuši paši pircēji – ,piemēram, sarkans ar baltām pumpiņām. Kopš 2014.gada pavasara uzņēmums nomā ražošanas telpas. Komandai pievienojies arī profesionāls, pieredzējis inženieris.

"Šogad piedāvāsim arī iespēju iegādāties detaļas un tehnisko aprakstu, lai cilvēks var mājās pats montēt sev elektrovelosipēdu," stāsta A. Daugins. Problēmu ik dienas esot gana, taču tās jāuztver kā risināmas situācijas, kā datorspēles līmeņi, viņš uzsver. "Ja amerikāņi plāno doties uz Marsu, vai tad mēs nevaram uzbūvēt jebkādu elektrotransportu? Mierīgi!" savu attieksmi pauž jaunais uzņēmējs.