Par Eiropas naudu rekonstruējot apgaismojumu, pēc dažkārt nesaprotamiem kritērijiem izvēlēts, kur labiekārtot ietvi, bet kur to nedarīt.

Liepājā noslēdzies trīs gadus ilgušais pilsētas ielu apgaismojuma sistēmas modernizācijas un ielu rekonstrukcijas projekts, kura ietvaros, kā to nesen vēstīja Komunālā pārvalde, rekonstruēti ielu posmi 5,5 kilometru garumā, izbūvēts apgaismojums 366 ielu posmos, uzstādīti 4738 jauni gaismekļi 168 kilometru garumā, kā arī izveidota ielu apgaismojuma vadības sistēma.

Izklausās skaisti, bet, izvērtējot paveikto, daži „kāpēc?” tomēr paliek neatbildēti.

Piemēram, kāpēc bija nepieciešams izbūvēt ietvi tajā Siguldas ielas atzarā (starp Pērkones ielu un Sūnu ielu) un tajā ielas pusē, pa kuru neviens (!) vismaz tuvāko desmit gadu laikā diez vai staigās! Kāpēc lai staigātu, ja šajā ielas posmā atrodas viena vienīga privātmāja, turklāt tajā ielas pusē, kur tā atrodas, ietve jau sen bija izbūvēta!

Apgaismojuma rekonstrukcijas projekta laikā izbūvētā ietve stiepjas gar noslēgtu teritoriju, ko ieskauj žogs. Agrāk tā piederēja Piejūras slimnīcai, tagad savā īpašumā to ieguvusi pašvaldība. Protams, tiek loloti grandiozi plāni par šīs teritorijas attīstību (SPA komplekss u.tml.), taču tādus plānus pašvaldība lolojusi ne reizi vien, tikai neviens vēl nav pieredzējis, ka tie piepildītos. Tātad, kas un kad te staigās? Ja nu varbūt citplanētieši...

Bez ietves palika apmēram tāds pats Siguldas ielas posms pretējā virzienā no Pērkones ielas, kas izskatījās kā lauki un tāpat turpina izskatīties. Tikai pa šo ielu nemitīgi kursē Siguldas ielas daudzdzīvokļu māju iemītnieku automašīnas, dažādu firmu atkritumu vedēji, būvnieki, kas rosās gan pagalmos, gan siltinot mājas utt. Un pa šo ielas posmu pārvietojas arī kājāmgājēji, jaunās māmiņas ar bērnu ratiņiem, velobraucēji, kas stūrē uz vai no veloceliņa, bērni ar skrituļslidām u.tml.
Tāpēc gājēju drošībai ietve te ļoti nederētu. Taču nebija paredzēts...

Savdabīgi izvēlēti labiekārtojamie un nelabiekārtojamie ietvju posmi arī citviet. Kaut vai Uliha ielas abās pusēs starp to pašu Pērkones ielu un Klaipēdas ielu. Tur atjaunotās ietves daļas mijas ar vecā asfalta posmiem kā šaha galdiņa laukumi, rūpīgi apejot tos posmus, kuros atrodas autobusu pietura un kur tāpēc allaž pulcējas vairāk cilvēku, nekā tur, kur projektētāji un būvnieki izvēlējušies ietves segumu sakārtot!