Nesen rekonstruētā Zirņu iela ir nedaudz par šauru un pilsētas komunālajiem dienestiem ziemā būs jāpievērš īpaša uzmanība sniega tīrīšanai un izvešanai.

Tas nepieciešams, lai autotransporta pārvietošanās ielā būtu iespējama pa abām satiksmes joslām, "Rietumu Radio" atzina autoapmācības instruktors Uldis Gegusts, kurš ik dienu pa pilsētas ielām nobrauc vairāk nekā simts kilometrus, raksta LETA.

"Gandrīz katru gadu sniega izvešana no pilsētas Liepājā ir aktuāla problēma. Ja vairākos šaurās Zirņu ielas posmos ziemā sniegu vienkārši nošķūrēs ielas malā, var gadīties, ka autotransports varēs pārvietoties tikai pa vienu joslu," problēmas prognozēja Gegusts, uzsverot, ka šāda situācija būtiski pasliktinātu satiksmes drošību.

Ja sniegu laicīgi neizvēdīs, varot būt problēmas samainīties, piemēram, kravas automašīnai ar autobusu, kurš apstājies pieturā, un citām izmēros lielākām tehnikas vienībām.

"Zirņu ielā kravas transporta pārvietošanās vairākos posmos ir relatīvi bīstama, jo automašīnas brauc ļoti tuvu dzīvojamajām mājām," skaidro Gegusts. Viņš pauž neizpratni, kāpēc daudzas rekonstruētās vai no jauna izbūvētās Liepājas ielas ir tik šauras.

Ja sniegu ziemā laicīgi neizvedīs, līdzīgas problēmas kā Zirņu ielā, kā prognozēja instruktors, var būt arī nesen rekonstruētajā Brīvības ielā. Gegusts pauda cerību, ka pilsētas komunālie dienesti šoziem pievērsīs īpašu uzmanību sniega tīrīšanai un izvešanai.

Runājot par ceļa zīmju izvietojumu Zirņu ielā, instruktors atzina, ka lielas kļūdas nav pamanījis. Gājējus un arī autovadītājus mulsinot Zirņu ielā izvietotie luksofori, daļa no kuriem strādā brīdinošā režīmā, bet citi vēl nav ieslēgti. "Ne gājēji, ne autovadītāji īsti nezina, kā rīkoties," sacīja Gegusts.

Kā uzskata instruktors, Ganību un Zirņu ielas pārveidošana par vienvirziena ielām kopumā varētu uzlabot satiksmes drošību pilsētā. Viņš arī pozitīvi vērtē pašvaldības paveikto pilsētas ielu infrastruktūras sakārtošanā.

Kā ziņots, Zirņu-Ganību ielas rekonstrukcijas un pieslēguma izbūve Zemnieku ielai darbi sākās pagājušā gada maijā.

Rekonstruējamo un uzbūvēto ielu kopgarums ir 8,5 km. Gājēju ietvju rekonstrukcijas un izbūves kopējais garums - 16 km. Projekts paredz 13 krustojumu būvniecību un rekonstrukciju, kā arī veloceliņa izbūvi 5,8 km garumā.

Būvdarbu kopējās izmaksas ir 16,1 miljons latu, savukārt projekta kopējās izmaksas plānotas 17,2 miljoni latu.

Finansējums šim mērķim piešķirts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, kā arī no valsts un pašvaldības budžeta.

Ceļu būves firmas SIA "Binders" līgumsaistības ar Liepājas domi paredzēja, ka rekonstrukcijas un būvniecības darbi jāpabeidz līdz 2012.gada augustam, taču dažādu iemeslu dēļ darbi par aptuveni diviem mēnešiem aizkavējušies.