"Būs neliels bardaciņš..." – spriež Liepājas domes Projektu ieviešanas nodaļas vadošais projektu vadītājs Uldis Klaks-Kleins, runājot par tramvaja līnijas un pieguļošās teritorijas pārbūvi Lielās ielas posmā no Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai, kas jau drīzumā varētu sākties, jo tūlīt tiks slēgts līgums ar iepirkumā uzvarējušo būvnieku – SIA "Baltijas būve".


Iepirkums noslēdzies 25. jūlijā, un tajā piedalījušies trīs uzņēmumi: SIA "Baltijas būve", kura piedāvāja zemāko cenu – 3 870 877,88 eiro; AS "A.C.B.", kuras piedāvājums bija 4 347 012,85 eiro, un SIA "Ceļu būves firma "Binders"", kura piedāvāja darbus veikt par 5 050 564,99 eiro.


Iepirkumā uzvarējusī SIA "Baltijas būve plāno piesaistīt arī apakšuzņēmumu – SIA "Kesto", kura veiks elektronisko sakaru tīklu, luksoforu objektu, elektroapgādes un apgaismojuma izbūves darbus.


Plānoto būvdarbu izpildes termiņš ir 300 dienas pēc būvobjekta nodošanas būvniekam darbu uzsākšanai.


Būvprojekts "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta" tiek īstenots Kohēzijas fonda līdzfinansētās Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa 4.5.1.1 "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 2. kārtas ietvaros.


Projekts ietver tramvaja līnijas būvdarbus, ceļu un elektrolīniju būvdarbus, ūdens un notekūdeņu cauruļvadu būvdarbus, kā arī apzaļumošanas pakalpojumus.


Būvprojektu "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta" pērn izstrādāja  SIA "BM-projekts".


Kā iepriekš portālam irliepaja.lv stāstīja Klaks-Kleins, lielākās izmaiņas paredzētas iepretī Liepājas Universitātes ēkai, kur atradīsies apvienotā tramvaja un autobusu pietura. Tramvajs šajā pieturā apstāsies, braucot gan vienā, gan otrā virzienā, autobuss – vienā virzienā. Visā rekonstruējamajā posmā līdz pat Peldu ielai paredzēts arī izbūvēt veloceliņu, nedaudz tiks mainīta posma no "Kurzemes" līdz Peldu ielai konfigurācija, sliežu ceļš būs mazliet zaļāks – līdzīgi kā Lielā ielā tūlīt aiz tilta.


Būvprojektu "Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta" plānots pabeigt 2023. gadā.


Iepriekš Klaks-Kleins arī stāstīja, ka projekta 2. kārtai uzreiz sekos 4., jo šajā ES programmā Latvijai paredzētais finansējums tiek sadalīts starp Rīgu, Daugavpili un Liepāju, un 3. kārtā tas pilnībā ticis Rīgai.


Tāpat jau vēstīts, ka 2.kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma (no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai) sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta 2.kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, no kurām 10 000 000 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.