Saistībā ar satiksmes ministra Tāļa Linkaita neseno vizīti Liepājā portāls irliepaja.lv saņēmis lasītāja e-pasta vēstuli, kurā jautāts, "kāpēc vilciens Rīga-Liepāja nekursē biežāk". Lasītājs uzsver, ka, salīdzinot ar autobusu, vilciens ir lētāks, ērtāks, pasažieri nav tik saspiesti, ir tualete. Vienīgais vilciena satiksmes trūkums ir tas, ka tas kursē tikai nedēļas nogalē.

Ministram viesojoties Liepājā, viens no sarunu tematiem bija arī par Satiksmes ministrijas plāniem attīstīt dzelzceļa satiksmi posmā Rīga – Liepāja. Portāls irliepaja.lv lūdza ministriju atbildēt uz jautājumu, vai tai ir konkrēti plāni attiecībā uz vilciena satiksmi maršrutā Rīga – Liepāja un vai ir iespējams, ka vilciens šajā maršrutā kursētu biežāk?

Ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja Baiba Gulbe, atbildot uz portāla jautājumu, raksta:

"Maršrutā Rīga – Liepāja vilciens piektdienās no Rīgas izbrauc pulksten 18.25, bet svētdienās – pulksten 13.49, savukārt no Liepājas – sestdienās pulksten 8.08, bet svētdienās – pulksten 17.28.
 

Lai varētu palielināt vilcienu satiksmes intensitāti šajā maršrutā,


šobrīd norit darbs pie vairāku iespēju izvērtēšanas. Tiek vērtētas izmaksas, potenciālais pasažieru skaits, pasažieru pārvietošanās paradumi u.tml.

Iespējamie varianti tiks skaņoti ar Liepājas valstspilsētas domi un plānošanas reģioniem, bet pēc tam Sabiedriskā transporta padome pieņems gala lēmumu."

Gulbe arī norāda, ka plašāka informācija tiks sniegta "tad, kad visas iesaistītās puses būs vienojušās par pasažieriem ērtāko variantu".

Tiesa, precīzāk pateikt, kad šāds gala lēmums varētu tikt pieņemts, Gulbe nevarēja, "jo saskaņošanā iesaistītas daudzas puses. Vienlaikus, sagaidām, ka lēmuma pieņemšanas un saskaņošanas process būs konstruktīvs, lai pēc iespējas ātrāk varētu palielināt vilcienu intensitāti, tādējādi uzlabojot ērtības iedzīvotājiem".

"Kurzemes Vārdam" Linkaits paudis, ka tuvākajā laikā ministrija plānojusi modernizācijas darbus dzelzceļa posmā Rīga–Jelgava, lai vilciena kursēšanas ātrumu varētu palielināt līdz 140 kilometriem stundā. Diemžēl pārējā līnijā saglabāsies tas pats ātrums, kāds ir patlaban.


Tāpat ministrs uzsvēris, ka būtiski ir, "kāda ir tieši Liepājas pilsētas ieinteresētība".


Jau 2016. gadā AS "Pasažieru vilciens" pētīja, cik daudz pasažieru brauc ar vilcienu Rīga – Liepāja.