Piektdien, 11.aprīlī, Liepājas Universitātē (LiepU) notika Dabas un inženierzinātņu fakultātes organizētais Datorzinātņu olimpiādes noslēguma pasākums.

Tajā pulcējās olimpiādes dalībnieki un viņu skolotāji no Liepājas un tuvējo novadu skolām, informē LiepU sabiedrisko attiecību speciāliste Kristīne Milberga.

LiepU Dabas un inženierzinātņu fakultāte olimpiādi rīko trešo gadu, un katru gadu dalībnieku interese pieaug. Pirmajā gadā olimpiādei pieteicās 46 dalībnieki, pērn 66, bet šogad 85 dalībnieki, kuru vidū bija LiepU studenti un skolēni no Liepājas, Saldus, Skrundas un Dunalkas.

Dalībnieki savas zināšanas un prasmes varēja apliecināt piecos konkursos – konkursā "Algoritmiņš” (7. – 8. klašu skolēniem), programmēšanas konkursā skolēniem, programmēšanas konkursā studentiem, tīmekļa lapu veidošanas konkursā skolēniem "Datorzinātnes – tas ir interesanti” un tīmekļa lapu veidošanas konkursā studentiem "Virtuālā dabaszinātņu muzeja ekspozīcija”.

Datorzinātņu olimpiādes noslēguma pasākuma laikā ne tikai tika apbalvoti olimpiādes konkursu uzvarētāji, bet dalībniekiem bija iespēja arī apmeklēt izstādi "Ko vien vari, galvā dari!" un pašiem izmēģināt dažādus galvas rēķinu paņēmienus.

Konkursā "Algoritmiņš", tikai par diviem punktiem apsteidzot Liepājas Centra pamatskolas komandu, 1. vietu izcīnīja Liepājas Katoļu pamatskolas komanda (Eduards Spāģis, Valters Balodis, 7. klase). 2. vietu ieguva Lūkass Teofils Valcis un Madara Āboliņa-Ābola (Liepājas Centra pamatskola, 6. klase), 3. vietu - Anastasija Saveļjeva un Varvara Pasinkova (Liepājas 3. pamatskola, 8. klase), bet atzinības – Ričards Mežis, Alberts Mihņenoks (Liepājas Valsts 1. ģimnāzija, 7. klase), Kristaps Lukjanovs, Neils Sitenkovs (Liepājas Centra pamatskola, 6. klase) un Valdemārs Šperbergs, Katrīna Anna Ozoliņa (A. Spāģa Dunalkas pamatskola, 5. klase). Konkursa dalībnieki saņēma balvas no Sabiedrības "Tilde" un Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes.

Skolēniem paredzētajā programmēšanas konkursā 1. vietu ieguva Liepājas A.Puškina 2. vidusskolas 11. klases skolēns Dmitrijs Bambuļaks, 2. vietu - Valts Liepiņš (Liepājas Valsts 1. ģimnāzija, 10. klase), 3. vietu - Eduards Spāģis (Liepājas Katoļu pamatskola, 7. klase). atzinības - Māris Vecbrālis (Liepājas Valsts tehnikums, 3. kurss) un Arturs Mežis (Liepājas pilsētas 12. vidusskola, 12. klase). Konkursa dalībnieki saņēma balvas no A/S "Exigen services Latvia" un Sabiedrības "Tilde".

Izvērtējot konkursam "Datorzinātnes – tas ir interesanti" iesniegtās astoņas mājas lapas, konkursa žūrija par labākajām atzina Liepājas Valsts tehnikuma komandas "Tagad vai Nekad" izveidoto mājas lapu (1. vieta), Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskolas komandas "Piecīši" izveidoto mājas lapu (2. vieta) un Saldus Profesionālās vidusskolas komandas "dark_secrets" izveidoto mājas lapu (3. vieta). Komandu dalībnieki tika pie SIA "IT Līderis" un Sabiedrības "Tilde" sarūpētajām balvām.

Studentiem paredzētajā programmēšanas konkursā 1. vietu ieguva Nauris Dambergs (studiju programma "Datorzinātnes", 3. kurss), 2. vietu – Andrejs Mivreņiks (studiju programma "Datorzinātnes", 1. kurss), 3. vietu – Aija Lagzdiņa (studiju programma "Informācijas tehnoloģija", 2. kurss), bet atzinības saņēma Ivars Mucenieks (studiju programma "Informācijas tehnoloģija", 1. kurss) un Ivars Knets (studiju programma "Datorzinātnes", 1. kurss). Konkursa dalībnieki tika apbalvoti ar balvām no Sabiedrības "Tilde" un A/S "Exigen services Latvia".

Konkursam "Virtuālā dabaszinātņu muzeja ekspozīcija" šogad tika iesniegta tikai viena mājas lapa. Komanda "SuperTriMario's" (studiju programma "Informācijas tehnoloģija", 1., 2. kurss) saņēma balvas no SIA "IT Līderis".
Ar konkursa rezultātiem var iepazīties mājas lapā http://datorzinatnes.liepu.lv.

Olimpiādes atbalstītāji – A/S "Exigen services Latvia", Sabiedrība "Tilde", SIA "IT Līderis" un Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde.

Olimpiādes organizatori – LiepU Dabas un inženierzinātņu fakultāte, tālr. 26493697, e-pasts: datorzinātnes@liepu.lv .

Dabas un inženierzinātņu fakultāte nodrošina regulāru sadarbību ar skolēniem, organizējot dažādas olimpiādes (fizikas, matemātikas un datorzinātņu), ārpusklases nodarbības sākumskolas skolēniem dabaszinātnēs, viesojoties Liepājas skolās vai uzņemot skolēnus LiepU un iepazīstinot ar programmēšanu un robotiem, kā arī piedāvājot iespēju iesaistīties Radošuma nedēļas un Zinātnieku nakts aktivitātēs.