Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) Liepājas nodaļā kopš Jaunā gada ievērojami pieaudzis klientu skaits un veidojas rindas, ziņo LETA.

To šorīt "Rietumu Radio" apliecināja PMLP Liepājas nodaļas vadītāja Vija Vilmane.

Kā skaidroja Vilmane, pagājušajā nedēļā nodaļā izsniegti ap 9000 personu apliecinošu dokumentu. Pirms Jaunā gada mēnesī izsniegti ap 1000 līdz 1500 personu apliecinošu dokumentu.

Situāciju nodaļas vadītāja raksturo kā traģisku – lielā klientu skaita dēļ nodaļas darbinieki strādājot uz spēku izsīkumu robežas.

Kā uzskata Vilmane, daļēji šāda situācija izveidojusies tāpēc, ka pēc jaunas pases nāk arī daudzi klienti, kuriem dokumenta derīguma termiņš vēl nav beidzies. "Viņu dēļ garās rindās ir jāstāv tiem, kuriem pases termiņš ir beidzies un tā ir patiešām vajadzīga," skaidro PMLP pārstāve.

Kā informēja Vilmane, šorīt pēc nodaļas atvēršanas 10 minūšu laikā izņemti 50 numuri, bet vakar – 60. Rindas izstāvēšana, kā skaidroja Vilmane, vidēji aizņemot pusotru stundu, taču esot gadījumi, kad klientiem nākas gaidīt arī sešas stundas. Kā atzina Liepājas nodaļas vadītāja, PMLP vadība par situāciju Liepājā ir informēta, taču papildu darbinieku štata vietas nesola.

Laikrakstam "Kurzemes Vārds" Vilmane iepriekš skaidroja, ka pašlaik ir laiks mainīt tās pases, kas 2002.gadā izdotas uz 10 gadiem. Tāpat laiks sakrīt ar termiņa beigām pirmajām biometriskajām pasēm, ko 2007. un 2008. gadā izsniedza uz piecu gadu termiņu.

Kā ziņots, sākot ar 7. janvāri Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) Rīgas nodaļas strādā ilgāk – klienti tiks pieņemti darbadienās no pulksten 8 līdz 20, aģentūru LETA informēja pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītāja Lāsma Lapinska.

Kā ziņots, PMLP prognozē, ka tuvāko trīs gadu laikā ievērojami pieaugs pieprasījums pēc tās sniegtajiem pakalpojumiem, it īpaši personu apliecinošu dokumentu un migrācijas jomā. 2013.gadā pārvalde plāno izsniegt personu apliecinošus dokumentus 578 000 personu, tādējādi vairāk nekā dubultojot šogad apkalpoto klientu skaitu.

Lai paaugstinātu klientu apkalpošanas kapacitāti, ar šī gada janvāri darbam PMLP pieņemti papildu 74 klientu apkalpošanas speciālisti, kas ļaus pagarināt klientu pieņemšanas laiku Rīgas nodaļās, kurās ir vislielākais apkalpoto klientu skaits.

PMLP atgādina, ka dokumentus personu apliecinoša dokumenta – pases vai personas apliecības – saņemšanai var iesniegt jebkurā PMLP nodaļā neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas.

Lai izvairītos no neērtībām un gaidīšanas rindā, lielākajās PMLP nodaļās ir iespējams savu apmeklējumu telefoniski pieteikt jau iepriekš, vienojoties par konkrētu tā laiku.