Viens no svarīgākajiem faktoriem ir, kas vadīs konkrēto darbinieku atlases projektu? Projektu vadītājam jābūt ne tikai ar izglītību un pieredzi personāla vadībā, bet arī praktiskām zināšanām par nozari, kurā tiek veikta atlase. Ne visi profesionāļi specializējas visās jomās, katram ir savs fokuss un kontaktu tīkls, kas nosaka atlases dziļumu un kvalitāti. Tikpat svarīgas ir personības īpašības, jo spēja veidot uzticamu kontaktu ar kandidātiem ir būtiska.
Komanda un ekspertīze
Viens no svarīgākajiem faktoriem ir, kas vadīs konkrēto darbinieku atlases projektu? Projektu vadītājam jābūt ne tikai ar izglītību un pieredzi personāla vadībā, bet arī praktiskām zināšanām par nozari, kurā tiek veikta atlase. Ne visi profesionāļi specializējas visās jomās, katram ir savs fokuss un kontaktu tīkls, kas nosaka atlases dziļumu un kvalitāti. Tikpat svarīgas ir personības īpašības, jo spēja veidot uzticamu kontaktu ar kandidātiem ir būtiska.
Pieredze un reputācija
Uzņēmuma reputācija un pieredze ir objektīvs kvalitātes rādītājs. Jo ilgāk kompānija darbojas tirgū, un, jo vairāk veiksmīgu projektu tai ir aiz muguras, jo lielāka pārliecība par spējām atrast piemērotus kandidātus arī jūsu uzņēmumam. Liela nozīme ir klientu atsauksmēm un konkrētiem panākumu stāstiem, kas apliecina kompetenci praksē. Tāpat nevajadzētu aizmirst par nodokļu nomaksas disciplīnu – uzņēmuma atbildīga rīcība finanšu jomā bieži ir tiešs apliecinājums tā stabilitātei un uzticamībai.
Kandidātu piesaistes metodes
Liela nozīme ir tam, kādus kanālus kompānija izmanto kandidātu piesaistei. Vai tā aprobežojas ar darba sludinājumu ievietošanu, vai arī strādā ar specializētām datubāzēm, sociālajiem tīkliem un citiem moderniem novērtēšanas rīkiem? Jo daudzveidīgāka un profesionālāka ir pieeja, jo lielāka iespēja atrast atbilstošākos kandidātus. Mūsdienās svarīga ir arī pārdošanas kompetence – projektu vadītājam jāspēj izprast kandidāta vajadzības un tās apvienot ar uzņēmuma iespējām, faktiski “pārdodot” šo vakanci kā labāko nākamās karjeras soli.
Kandidātu novērtēšanas metodoloģija
Profesionāla atlases kompānija spēj piedāvāt pārdomātu un zinātniski pamatotu kandidātu novērtēšanas procesu. Metožu klāsts var būt no vienas līdz pat četrām vai piecām, atkarībā no aizpildāmā amata līmeņa un specifikas. Piemēram, pārdošanas vadītāja atlasei nepieciešams izmantot vairākus instrumentus: strukturētu uzvedības interviju, personības testu, intelekta spēju novērtējumu un praktisku uzdevumu jeb “case study”. Tieši šāda pieeja nodrošina vispusīgu kandidāta izvērtēšanu un būtiski samazina kļūdu risku.
Cena pret kvalitāti
Izvēloties darbinieku atlases partneri, cena, protams, ir svarīgs faktors, taču to vienmēr jāvērtē kopā ar kvalitāti un gala rezultātu. Lētākais piedāvājums ne vienmēr nozīmē labāko izvēli. Atlases pakalpojuma cena parasti svārstās no vienas līdz četrām darbinieku bruto algām konkrētajai pozīcijai. Būtiski jau iepriekš noskaidrot, kas ir iekļauts cenā – vai tajā ietilpst arī kandidātu testēšana, vai tā būs papildu izmaksu pozīcija. Tāpat jānoskaidro, kādas garantijas kompānija piedāvā, piemēram, vai kandidāts tiks aizvietots, ja izvēlētais speciālists tomēr neatbildīs gaidītajam vai pārtrauks darba attiecības noteiktā periodā.
Profesionālas darbinieku atlases kompānijas vizītkarte
Kvalitatīvu personāla atlases kompāniju raksturo vairāki konkrēti faktori: pieredze un specializācija noteiktās nozarēs, profesionāli sagatavoti projektu vadītāji ar plašu kontaktu loku, zinātniski pamatotas un aktuālas kandidātu novērtēšanas metodes, daudzveidīgi piesaistes kanāli un caurspīdīga cenu politika ar skaidri definētām garantijām. Šie rādītāji ļauj skaidri atšķirt profesionālu atlases kompāniju no pārējām un nodrošina, ka sadarbība sniegs izmērāmu vērtību.
Uzticēt procesu profesionālai darbinieku atlases kompānijai ir gudrs lēmums, īpaši tad, ja nav sava atlases speciālista, vakance ir augsta līmeņa vai sarežģīta, trūkst kvalitatīvu pieteikumu vai jāuzsāk jauns virziens ar neskaidrām vajadzībām.
1
7
Kur jūsu mājaslapa?
Nedapisteņu reklāma?