Gada sākumā Liepājā un tuvākajā apkārtnē notikušais Eiropas rallija čempionāta ziemas posms „Rally Liepāja” reģiona ekonomikā ienesis vairāk nekā 800 tūkstošus eiro.

Tā ceturtdien, 22.maijā, Liepājas domes sēdē deputātus informēja „Rally Liepāja” organizators SIA „RA Events” direktors Raimonds Strokšs.

Rallija norises laikā pētījumu aģentūra „TNS Latvia” pēc sacensību organizatora pasūtījuma veikusi detalizētu pētījumu, aptaujājot gan rallija dalībniekus un komandu pārstāvjus, gan ārzemju skatītājus un akreditētos žurnālistus no 14 valstīm.

Pētījumā analizēti dati par ārzemju viesu izdevumiem naktsmītnēm, ēdienu, degvielu, izklaidēm, suvenīriem un citiem ikdienas tēriņiem, uzturoties Liepājā un citās rallija norises vietu apkaimē.

Apkopotie dati rāda, ka ārzemju viesu kopējie izdevumi Latvijā bijuši 808 060 eiro, no kuriem lielāko daļu jeb 60 procentus veido rallija dalībnieku un komandu pārstāvju tēriņi. 25 procentus no kopējiem ārzemju viesu tēriņiem veido „Rally Liepāja” apmeklētāju izdevumi par Latvijā iegādātajām precēm un pakalpojumiem, savukārt 15 procentus – ārvalstu mediju pārstāvju izdevumi.

„Eiropas rallija čempionāta ziemas posms Latvijā notika jau otro reizi un redzam, ka šogad par aptuveni 30 procentiem ir pieaudzis gan dalībnieku, gan arī skatītāju skaits. Tas ir sporta dzīvē gaidīts notikums, kas dod gan ekonomisku pienesumu Liepājai un visam Kurzemes reģionam, gan arī veicina atpazīstamību daudzu miljonu skatītāju auditorijā, kas televīzijā seko līdzi čempionāta norisei. Šajā pētījumā par rallija ietekmi uz valsts un pašvaldības budžetu esam apkopojuši tikai to ekonomisko pienesumu, ko nesuši rallija apmeklētāji, dalībnieki un mediju pārstāvji no ārzemēm, taču, ja tiktu skaitīts kopā ar vietējiem apmeklētājiem, tad visnotaļ droši varam teikt, ka reģiona ekonomika ar šāda mēroga sporta notikumu tiek stimulēta ar vairāk nekā vienu miljonu eiro,” pēc domes sēdes norādīja „RA Events” direktors Raimonds Strokšs.

Vērtējot pēc izdevumu struktūras, ārvalstu viesiem rallija laikā vislielākie tēriņi bijuši par naktsmītnēm, kas veido 36 procentus no visām izmaksām. Degvielas iegādei un citām ar transportu saistītajām izmaksām viesi tērējuši aptuveni 25 procentus no kopējiem izdevumiem, savukārt vēl 17 procentus no visiem izdevumiem veido izmaksas par pārtiku un restorānu vai kafejnīcu apmeklējumiem. Tūrisma un izklaides objektu apmeklējumam, kultūras pasākumu baudīšanai, suvenīru iegādei un citiem šādiem tēriņiem ārvalstu viesi rallija laikā tērējuši 21 procentu no visiem saviem izdevumiem.

Pēc pētījuma datiem redzams, ka rallija laikā visilgāk Liepājas un tuvējās apkārtnes viesnīcās uzturējušies čempionāta dalībnieki un komandu pārstāvji, kas vidēji Latvijā pavadījuši 6,4 dienas.

Vairāk nekā puse jeb 55% komandu pārstāvju Latvijā uzturējušies 6 līdz 7 dienas, aptuveni trešdaļa jeb 28% dalībnieku uzturējās 4 līdz 5 dienas, savukārt 15% komandu Latvijā bija apmetušies uz laiku, kas ilgāks par nedēļu.

Skatītāji no ārzemēm Latvijā uzturējušies vidēji 2,9 dienas, savukārt akreditētie ārvalstu mediju pārstāvji Liepājā un tuvējā apkārtnē pavadījuši nedaudz vairāk laika – 3,6 dienas.

Februārī mūspusē notikušajās sacensībās piedalījās dalībnieki no kopskaitā 22 valstīm, tās atspoguļoja žurnālisti no 14 valstīm un vairāk nekā 10 miljoni skatītāju 59 pasaules valstīs vēroja telekanālu „Eurosport” un „Eurosport 2” sagatavotos televīzijas raidījumus un tiešraides. „Tas nozīmē, ka vairāk nekā 10 miljoniem skatītāju visā Eiropā un pasaulē bija iespēja iepazīt Latviju un Liepāju, kā arī novērtēt mūsu valsti kā lielisku rallija vidi ar brīnišķīgiem ātrumposmiem un skaistu dabu,” skaidroja R.Strokšs.

Jau vēstīts, ka februārī Latvijā tika aizvadīts jau otrais Eiropas rallija čempionāta ziemas posms, ko Latvijā organizēja SIA „RA Events” un tās sadarbības partneri Starptautiskā Automobiļu Federācija jeb FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) un pasaulē zināmā televīzijas kanālu producentu grupa „Eurosport Events”.