Vācijas līnija "Stena Line" izvēlēta regulāriem NATO reģionāliem militārā transporta pārvadājumiem, ar šādu paziņojumu klajā nācis uzņēmums.

27.oktobrī pabeigta regulārās militārās kravas piegāde no Travemindes ostas Vācijā uz Liepājas prāmju termināli. Uz Latvijas, Lietuvas un Igaunijas militārajām bāzēm ar kompānijas palīdzību nogādāta smagā tehnika, speciālie konteineri un karavīri. NATO izvēlējies starptautisku prāmju kompāniju "Stena Line" kravu ekspedīcijai un pasažieru pārvadāšanai trīs faktoru dēļ: regularitāte, pieejamība un cena.

Kā zināms, prāmju līnija Traveminde-Liepāja ir visīsākais maršruts starp NATO Vācijas un Baltijas dislokācijas centriem, jo tālāk, lai nogādātu kravas uz militārajām bāzem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, tiek izmantoti dzelzceļa pārvadājumi. "Stena Line" prāmji nepieciešamajos maršrutos kursē divas reizes nedēļā, tādējādi īsā laikā ļaujot transportēt liela apjoma kravas. Turklāt "Stena Line" prāmji atbilst pasūtītāja prasībām attiecībā uz tehnikas un iekārtu iekraušanu un pārvadāšanu ar mafi-treileriem, nodrošinot to nepieciešamajā apjomā. Vienā reisā tiek pārvadātas līdz 50-60 vienībam, ņemot vera ka viena treilera maksimālā celtspēja ir 100 tonnas.

"Stena Line" reģionālais direktors Oskars Osis atzīmē, ka regulāras prāmju līnijas ir labākais risinājums, lai veiktu pārvadājumus saskaņā ar NATO karaspēka rotāciju Baltijas valstīs. Reģionā regulāri atrodas pārstāvji no dažādām alianses valstīm, kuri atbrauc pilnībā aprīkoti un pēc tam tādā pašā aprīkojumā pamet šo reģionu. Čartera kuģu izmantošana viņu vajadzībām izmaksātu dārgi, savukārt regulārs prāmju līniju grafiks un iespēja rezervēt vietu ir garantija savlaicīgai un drošai piegādei, turklāt par pievilcīgu cenu.

"Konkursā par šādu pārvadājumu veikšanu var piedalīties tikai prāmju līnijas, jo tās ir universiālas: uz to klāja iespējams izvietot ro-ro aprīkojumu, dzīvojamos konteinerus (pārvietojamās mājas), kā arī cilvēkus,” piebilst O. Osis. „Travemindes osta ir ļoti labi piemērota kravu pārkraušanai no dzelzceļa uz prāmja, kā arī mūsu pasūtījumu izpildi nodrošina sešu stundu laikā. Tāpat arī Liepājas ostā ir nepieciešamie resursi kravu izkraušanai un tā atbilst ISPS standartiem."

Kompānijas "Stena Line" priekšrocība, salīdzinot ar konkurentiem, ir pilna servisa pakalpojumu sniegšana pasažieriem – viņiem tiek piedāvātas trīs ēdienreizes prāmja restorānā un komfortablas kajītes. Savukārt prāmju operatoram NATO pasūtījumi rada papildus noslodzi kuģiem. Pēdējā laikā tā ir samazinājusies, jo sarucis tirdzniecības apgrozījums starp Eiropu un Krieviju.

Militāro kravu pārvadāšanu 2015.gadā "Stena Line" sāka ar 34 tehnikas vienību piegādi maijā un jūnijā maršrutā no Travemindes uz Ventspili un no Liepājas uz Travemindi. Septembrī un oktobrī no Travemindes uz Liepāju un no Ventspils uz Travemindi tika pārvadātas attiecīgi 78 un 74 transporta vienības. Pēdējā partijā kopumā no Travemindes uz Liepāju transportētas 185 vienības.

Par "Stena Line"
"Stena Line" ir lielākais prāmju operators pasaulē, kura 36 kuģi kursē 22 dažādos maršrutos. Uzņēmumam rīcībā ir vairāk nekā 30 terminālu, no kuriem lielākā daļa ir "Stena Line" īpašumā vai kontrolē. Uzņēmums ieņem nozīmīgu tirgus daļu visos segmentos, kuros tas strādā: kravas, pasažieru pārvadājumi un pakalpojumi. Ar bruto ietilpību tā ieņem pirmo vietu, bet pasažieru vietu skaita ziņā – otro vietu nozarē. 2014.gadā kompānija apstrādāja vairāk nekā divus miljonus pasūtījumu.

Baltijā "Stena Line" nodrošina multimodālus jūras maršrutus caur Liepājas, Ventspils ostām Latvijā un Nīneshamnas ostu Zviedrijā, Travemindes ostu Vācijā, kas ļauj prāmjiem kursēt Zviedrijas maršrutā 8 reizes nedēļā, bet Vācijas maršrutā – 3 reizes nedēļā saskaņā ar grafiku. Standarta laiks konteineru un citu transporta vienību pārkraušanai ostā ir divas stundas, kas ir ievērojami ātrāk nekā citām kompānijām.