Šodien saspringtāka diena bija Liepājas ostas kapteiņdienestam, jo pāris stundā laikā bija jāveic vairāki nozīmīgi kuģu menevri, turklāt jāizved līdz šim lielākā krava no Liepājas ostas.

Kā pastāstīja Liepājas ostas kepteinis Pēteris Gudkovs, lai ieplānotās "Panamax" klases kuģu izvešanas un ievešanas varētu noritēt bez starpgadījumiem darbi bija rūpīgi saplānoti, bija pieaicināts vēl viens jaudīgs velkonis no Klaipēdas ostas un ierasto trīs loču vietā strādāja pieci. Savukārt velkoņi pabeidzot darbu pie viena kuģa, steidzās pie nākamā, informē ostas preses dienests.

Diena iesākās ar "Panamax" klases kuģa "Thor" izvešanu no ostas 51. piestātnes, kur "Liepaja Bulk terminal" bija uzkrāvis ievērojamu graudaugu kravu 48,55 tūkst. tonnas, sasniedzot kuģa iegrimi 10,6 m. Tā ir lielākā krava, kas līdz šim izvesta no Liepājas ostas. Lai lielā kuģa izvešana varētu noritēt veiksmīgi jau esošajiem trīs velkoņiem palīgā tika pieaicināts jaudīgais "TAK 6" no Klaipēdas ostas.

Pēc neilga brīža vietu pie 51. piestātnes ieņēma "Hamburg MAX", kas arī ir "Panamax" klases kuģis, kura garums ir 225 metri, bet tonnāža 73 498 tonnas. Plānots, ka arī uz šī kuģa aptuveni 10 dienā laikā, ja ļaus laika apstākļi, uzkraus 48,5 tūkst. tonnas graudu.

Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs: "Liepājas ostas darbs jo dienas paliek saspringtāks, lielie kuģi nāk arvien biežāk un arī kravas kas tiek izvestas un ievestas kļūst lielākas. Esam gandarīti, ka rūpīgi plānojot darbus, varam veiksmīgi veikt visus nepieciešamos manevrus. Jāņem vērā arī laika apstākļi, kas šogad ir īpaši kaprīzi. Vējš un lietus traucē gan kuģu izkraušanai, iekraušanai, bet vēja pastiprināšanās var sarežģīt kādu kuģa menevru veikšanu. Šodien bija īpaši saspringta diena un paldies ločiem, loču un velkoņu kuģu apkalpēm, kas ar doto uzdevumu tika galā."