Uzņēmuma "KVV Liepājas metalurgs" metāla izstrādājumu eksports uz Vāciju, izmantojot starptautiskā prāmju operatora "Stena Line" prāmjus, palielinājis līdz 600 tonnām nedēļā.

To aģentūrai BNS pavēstīja "Stena Line Shipping logistics" menedžeris Boriss Danilevičs.

"Kompānijas "KVV Liepājas metalurgs" metāla izstrādājumu piegādes Eiropas patērētājiem oktobrī sasniegušas 600 tonnas nedēļā, kas panākts, izmantojot jauno Baltijas tirgus transportēšanas tehnoloģiju – "Mafi" platformas, kuru celtspēja ir līdz 100 tonnām," skaidroja Danilevičs, norādot, ka tas ļauj samazināt transporta izmaksas par vismaz 30%.

Pēc viņa paustā, metāla produkcijas transportēšanu "Stena Line" testēja 2015.gada aprīlī, piegādājot Krievijas ražotāja "Mechel" pasūtījumu, kas ietvēra vairāk nekā duci vagonu. Vasaras beigās Liepājas metālizstrādājumu ražotājam bija labvēlīgi tirgus apstākļi, jo palielinājās armatūras cena. "Lai nodrošinātu ar piegādēm "KVV Liepājas metalurga" klientus Vācijas ziemeļos, "Stena Line" piedāvāja jau pārbaudīto "Mafi" tehnoloģiju. Tādējādi pat vidējās 40 tonnu "Mafi" platformas ir ļāvušas pārvietot divas produkcijas automobīļa partijas, bet ar 45 tonnu "Mafi" platformu iespējams brīvi pārvietot 14 metrus garu armatūru, kuru nav iespējams pārvietot piekabēs. Ja standarta 12 metru armatūras produkcijas pārvadāšana ļauj ietaupīt ne mazāk par 30%, tad, pārvadājot 14 metru armatūru, ietaupījums ir vēl lielāks," minēja Danilevičs.

Sākot testa piegādes uz Vāciju maršrutā Liepāja-Traveminde 1.septembrī, līdz mēneša beigām "KVV Liepājas metalurga" regulārās piegādes sasniedza 600 tonnas nedēļā. Vienā pilnībā nokomplektētā partijā uzņēmums nosūta patērētājiem tādu preču daudzumu, kuru transportēšanai būtu nepieciešamas 25-30 automašīnas. "Sakarā ar Eiropas Savienības un Krievijas tirdzniecības apgrozījuma samazināšanos, ir grūti atrast automašīnas, kuras brauktu atpakaļ uz Latviju iekraut kravu, līdz ar to pārvadātāji nereti spiesti cenā iekļaut izmaksas, kas saistītas ar tukšas automašīnas nosūtīšanu vienā virzienā, tādējādi samazinot eksporta rentabilitāti," norādīja Danilevičs.

Pēc viņa paustā, prāmja un "Mafi" platformas izmantošana samazina papildus izmaksas līdz minimumam, proti produkciju no kompānijas uz Liepājas termināli pārvieto vietējie pārvadātāji, savukārt piegādes no Travemindes termināla uz Vācijas ziemeļiem veic vietējās kompānijas.

"Stena Line" reģionālais direktors Baltijas valstīs, Krievijā un NVS valstīs Oskars Osis atzīmēja, ka "KVV Liepājas metalurga" lēmums piegādāt metāla produkciju tiešām darbojas, jo tas ir izdevīgākais variants. "Regulāras piegādes mēs sākām 20.septembrī un ātri vien sasniedzām 600 tonnas nedēļā. Esam gatavi iekraut arī vairāk, bet tad nepieciešams aktīvāk piedāvāt "Mafi" tehnoloģijas citiem klientiem, lai tie būtu noslogoti abos virzienos," norādīja Osis.

"Stena Line" ir Zviedrijas kuģu pārvadājumu kompānija, kas apkalpo 22 prāmju līnijas Ziemeļeiropā.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka šogad 6.martā notika svinīgais "KVV Liepājas metalurga" darbības atklāšanas pasākums, un līdz maija vidum uzņēmums bija saražojis 90 tūkstošus tonnu tērauda armatūras velmētavā. Līdz ar ražošanas atsākšanu tēraudkausēšanas cehā maija pirmajā pusē kopējais darbinieku skaits uzņēmumā sasniedza 960 cilvēku, taču pēcāk kompānija paziņoja, ka samazina ražošanas jaudu saistībā ar metāllūžņu cenu pieaugumu, elektroenerģijas obligātā iepirkuma komponentes apmēru, kā arī sniegtiem neprecīziem aprēķiniem un neatklātām visām niansēm no maksātnespējīgā "Liepājas metalurga" ražotnes pārdevējiem.