Šā gada maijā Liepājas ostā pārkrautas 605 268,19 tonnas dažādu kravu, kas ir par 41,9 procentiem vairāk nekā pagājušā gada maija. Gada griezumā kāpums par 24,7 procentiem.

Arī šā gada maijā saglabājās beramkravu īpatsvars – 77 %, kam sekoja ģenerālkravas – 15 %, bet lejamkravas veidoja 8 %. Šā gada maijā apkalpoti 125 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3295 pasažieri, informē sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Šā gada maijā Liepājas ostā beramkravu grupā lielāko daļu veidoja labība un labības produkti 212,7 tūkst. tonnu jeb 35 % no visām kravām, kam seko bagātinātās antracīta ogles 161,9 tūkst. tonnu jeb 26,7% un celtniecības materiāli 53,6 tūkst. tonnu jeb 8,9 % no visām kravām.

Ģenerālkravu grupā stabila ir ro–ro kravu plūsma, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja –Traveminde (Vācija). Jau otro mēnesi prāmis ienāk Liepājas ostā piecas reizes nedēļā, kas veicinājis arī kravu apgrozījuma pieaugumu. Šā gada maijā tas bija 59,9 tūkst. tonnu, kas ir 49,4 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Kā skaidro ostas stividorkompānijas "Terrabalt" SIA valdes priekšsēdētājs Āris Ozoliņš, kravu pārvadājumi ar prāmju satiksmi attīstās, kas ir impulss domāt un strādāt, lai tas turpinātos. Sadarbībā ar prāmja līnijas operatoru "Stena Line" un LSEZ pārvaldi ir uzsākts jauns projekts, lai uzlabotu kravu plūsmas organizēšanu no un uz prāmi. Āris Ozoliņš atzīst, ka ir nepieciešami ieguldījumi gan LSEZ, gan "Terrabalt" infrastruktūrā, bet pēc tā īstenošanas tuvākajos gados prāmju intensitāte tikai palielināšoties.

Lejamkravu apgrozījums šā gada maijā bija 54,9 tūkst. tonnu, ko pārsvarā veidoja naftas produkti. Tas ir nedaudz labāk kā gadu iepriekš.