Liepājas ostas uzņēmumi martā pārkrāvuši  591 630,42 tonnas dažādu kravu, izvesti un ievesti 150 kuģi, kas ir vairāk kā šā gada janvārī un februāri, informē SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

"Ostas darbību ietekmē gan esošā situācija, gan dažādu kravu cenas un pieprasījums pasaules tirgū, gan ikgadējās graudaugu sezonas raža, gan laikapstākļi. Katrs gads un mēnesis ir atšķirīgs.  Liepājas osta prot pielāgoties dažādām situācijām.  Ir vēl nebijuši apstākļi, kas prasa gan no uzņēmējiem, gan valsts un pašvaldības, gan Liepājas SEZ pārvaldes radošus risinājumus dažādām  problēmām, kurus var rast, vienīgi sadarbojoties visām iesaistītajām pusēm", skaidro Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš. Kopumā šā gada trīs mēnešos Liepājas ostas kravu apgrozījums bija 1 584 866,31 tonnas.

Joprojām lielākā kravu grupa Liepājas ostā ir labība un labības produkti – 636,8 tūkst. tonnu jeb 40% no visām kravām. Kā pastāstīja SIA "Liepaja Bulk Terminal Ltd." valdes loceklis Juris Matvejevs, termināls strādā atbilstoši esošajai situācijai, kas ieviesusi savus nosacījumus, bet kravu apgrozījumu ietekmē arī citi faktori, t.sk. laikapstākļi.  Šā gada trīs mēnešos pārkrautas 450 448,38 tonnas kravu, kas ir mazāk nekā gadu iepriekš tādā pat laika periodā, bet martā kravu apgrozījuma pieaugums ir 47, %, salīdzinot ar 2019. gada martu. "Galvenais nosacījums stabilai kravu plūsmai ir tas, kāda bijusi graudaugu sezona. Nākamie trīs mēneši būs mierīgāki, jo lielākā daļa no iepriekšējās sezonas ražas jau pārkrauta. Jaunā graudaugu sezona solās būt laba, līdz ar to plānojam augustā sākt pārkraut šā gada ražu un strādāt ierastā tempā un režīmā. Būs raža, būs ko darīt", uzsver Juris Matvejevs.

Ģenerālkravas  veido 21% no visām Liepājas ostas kravām, un šā gada trīs mēnešos ir palielinājies to īpatsvars par 11, 7%. Pieaugums ir novērojams gan ro-ro kravām, gan apaļkokiem. SIA "Terrabalt" tehniskais direktors Jurijs Solovjovs atzīst, ka esošā situācija ir ieviesusi izmaiņas ierastajā darba ritmā. Termināls ikdienu rūpējas par drošības pasākumu ievērošanu saistībā ar vīrusa "Covid-19" ierobežošanu. Ja līdz šim lielākā daļa kravu tika pārvadātas ar kravas automašīnām, tad pēdējā mēneša laikā pieaudzis ro-ro kravu apjoms, kas tiek pārvadātas bez vilcēja vai konteineros.

Šogad saglabājusies pozitīvā dinamika lejamkravu grupā, kas veido 11% no visām Liepājas ostas kravām. Lielākais lejamkravu termināls SIA "DG Termināls" šā gada trīs mēnešos pārkrāvis 137 905,57 tonnas, kas ir uz pusi vairāk nekā gadu ir iepriekš. "Strādājam atbildīgi, rūpējamies par darbinieku drošību un stingri ievērojam ārkārtas situācijai izstrādātos noteikumus. Pagaidām neizjūtam esošās situācijas ietekmi uz kravu plūsmu, bet sekojam līdzi naftas cenas straujai lejupslīdei un preču pieprasījumam dažādos tirgos. Grūti prognozēt, kādas būs vīrusa un ekonomisko procesu ietekme ilgtermiņā. Arī aprīlī strādājam atbilstoši plānotai kravu plūsmai", atzīst LSEZ SIA "DG Termināls" izpilddirektors Ivo Tikums.

Kopumā trīs mēnešos Liepājas ostā apkalpoti 412 kuģi un iebraukuši un izbraukuši 7284 pasažieri.