Latvijas ostās šogad astoņos mēnešos pārkrāva 25,702 miljonus tonnu kravu, kas ir par 16,8% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas publiskotā informācija, ziņo LETA.
Visvairāk Latvijas ostās 2023.gada astoņos mēnešos pārkrautas beramkravas – 13,332 miljoni tonnu, kas ir par 18,2% mazāk nekā pagājušā gada astoņos mēnešos.
Tostarp labība un labības produkti pārkrauti 3,813 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 6,4% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, ogles pārkrautas 2,629 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 52%, koksnes šķelda pārkrauta 1,238 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 4,3% mazāk, bet pārkrautās ķīmiskās beramkravas veidoja 397 300 tonnu, kas ir kritums par 35,7% salīdzinājumā ar 2022.gada astoņiem mēnešiem.
Ģenerālkravas Latvijas ostās šogad astoņos mēnešos pārkrautas 8,809 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 6,7% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā.
Tostarp kravas konteineros veidoja 3,235 miljonus tonnu, kas ir par 1,3% mazāk, kokmateriāli pārkrauti 2,837 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 12,2% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet "roll on/roll off" jeb ro-ro kravas veidoja 2,335 miljonus tonnu, kas ir par 11,5% mazāk.
Savukārt lejamkravas Latvijas ostās šogad astoņos mēnešos pārkrautas 3,56 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 30,6% mazāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš.
Lielāko daļu pārkrauto lejamkravu veidoja naftas produkti – 3,272 miljonus tonnu, kas ir samazinājums par 28,8% salīdzinājumā ar 2022.gada astoņiem mēnešiem.
Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā šogad astoņos mēnešos joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 12,381 miljonu tonnu, kas ir par 18,3% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā.
Seko Ventspils osta, kurā kravu apgrozījums šogad astoņos mēnešos veidoja 7,172 miljonus tonnu, kas ir par 22,8% mazāk, bet trešajā vietā bija Liepājas osta ar 4,569 miljoniem tonnu, kas ir par 8,9% mazāk nekā 2022.gada astoņos mēnešos.
No mazajām Latvijas ostām lielākais kravu apgrozījums 2023.gada astoņos mēnešos bija Skultes ostā – 788 600 tonnu, kas ir par 4,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, seko Mērsraga osta ar 387 100 tonnu, kas ir par 3,4% vairāk, un Salacgrīvas osta ar 342 300 tonnu, kas ir par 46,7% vairāk.
Kopumā mazajās Latvijas ostās šogad astoņos mēnešos pārkrāva 1,58 miljonus tonnu kravu, kas ir par 12% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā.
Satiksmes ministrijā norāda, ka, ņemot vērā kopējo kravu apgrozījuma samazinājumu salīdzinot ar pērno gadu, ostas aktīvi meklē risinājumu, veidojot jaunus loģistikas koridorus un attīstot alternatīvas piegāžu ķēdes, tādējādi veicinot pieaugumu atsevišķos kravu segmentos un ilgtermiņā kāpinot kopējo kravu apmēru. Līdztekus tam tiek meklētas un piesaistītas jaunas investīcijas ražošanas attīstībai ostu teritorijās.
Jau vēstīts, ka 2022.gadā Latvijas ostās pārkrāva kopumā 48,078 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,2% vairāk nekā 2021.gadā, tostarp astoņos mēnešos – 30,873 miljonus tonnu.

BezTabu: "Kā siļķes mucā!" Pasažierus šokē pārpildītie Rīga‑Liepāja‑Rīga vagoni (3)