Lai arī šobrīd Liepājas ielās kursē visi iepirkumā paredzētie jaunie "Solaris" autobusi, "Liepājas autobusu parkam" par kavēšanos tomēr būs jāmaksā līgumsods.

Portāls rakstīja, ka saskaņā ar iepirkumu par jauno autobusu nodrošināšanu pilsētas sabiedriskā transporta pārvadājumiem, 4.maijā bija jākursē 43 "Solaris" autobusiem, bet to bija mazāk. Visai spraigas diskusijas par šo tēmu notika arī Liepājas domē, un iespējamā līgumsoda summa strīdos pavīdēja pat 300 000 eiro. Savu skaidrojumu par kavēšanos nācās sniegt arī "Liepājas autobusu parka" vadītājam Leonīdam Krongornam.

Kā trešdien, 29.jūlijā, portālu informēja pašvaldības aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" vadītājs Gints Lūsis, punkts šīm diskusijām ir pielikts. Saskaņā ar iepirkuma rezultātā noslēgto līgumu autobusiem tika izvirzītas notiektas tehniskās prasības. Uzsākot līguma izpildi, "Solaris" rūpnīca nebija piegādājusi visus autobusus, līdz ar to par tehniskam prasībām neatbilstošu autobusu izmantošanu pārvadātājam ("Liepājas autobusu parkam") tika aprēķināts līgumsods. Aprēķinatā līgumsoda apmērs par laika periodu no 4.maija līdz 15.maijam ir 7200 eiro. Rēķins, kuru piestādīja "Liepājas sabiedriskais transports", gan šobrīd nav apmaksāts, bet "Liepājas autobusu parks" to neapstrīd.

Lūsis precizēja, ka Liepājas pilsētas maršruta tīklu apkalpo 43 jauni "Solaris" autobusi, 14 jauni "Mercedes Benz" mazas ietilpības autobusi un 8 "Volvo" autobusi, kuru vecums nepārsniedz 10 gadus. Pedējais pavisam vecais autobuss Liepājas pasažierus pārvadāja 2015.gada 15.maijā.

"Volvo" autobusi, kuri no "Solaris" atšķiras galvenokārt ar to, ka tajos nav gaisa kondicioniera, ir aptuveni 6–7 gadus veci. Tos izmanto maršrutos, kuros nav lielas noslodzes – uz Cimdeniekiem, Šķēdi u.c. Krāsojums visam 51 autobusa ir vienāds.