Ikgadējā "Swedbank" biznesa plānošanas konkursa "Biznesa skices" pusfinālā iekļuvušas 5 jauniešu komandas no Kurzemes: Tukuma, Ventspils un Liepājas. Idejas jaunām tehnoloģijām un mobilajām lietotnēm, ilgtspējīgi produkti ikdienas lietošanai, jaunas lietas no otrreizējiem materiāliem un izglītojošas spēles – jauniešu interešu lokā šogad bijuši praktiski risinājumi vispārējam labumam un individuālam ieguvumam. No 351 komandas, kas iesniedza savas idejas, cīņu turpinās pa 15 komandām pamatskolu un vidusskolu grupā, kā arī 10 studentu komandas no visas Latvijas, informē konkursa "Biznesa skices" komunikācijas konsultante Līva Jēgere.

Pusfinālā iekļuvušas 5 komandas no Kurzemes: 3 komandas pamatskolas grupā no Tukuma 2. vidusskolas un Ventspils Pārventas pamatskolas, vidusskolas grupā 1 komanda no Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskolas, augstskolas grupā 1 komanda. Pusfinālistu komandas veidos sava produkta vai pakalpojuma reklāmas video, bet vidusskolēni un studenti arī radīs pūļa kampaņu pieteikumu projektus.

"Swedbank" īpaši mudināja jauniešus radīt biznesa idejas, kas risina iedzīvotāju vajadzības ilgtspējīgā veidā, rūpējoties par planētu un cilvēkiem. Teju trešdaļa konkursa dalībnieku plāno izstrādāt videi draudzīgus, ilgtspējīgus produktus, katra piektā komanda – preces un produktus mājai un interjeram, tāpat komandas iecerējušas piedāvāt dažādus IT risinājumus un tehnoloģiju produktus, kā arī apģērbu un aksesuārus.

Personalizēts mazuļa knupja turētājs, izlaušanās istaba, kas izglīto par elektrības taupīšanu, cementa puķupodi ar automātisko laistīšanas funkciju, ko kontrolē mobilā lietotne, viedtālruņa aplikācija, kas palīdz samazināt tēriņus par pārtiku, notekūdeņu filtrēšanas sistēma ar sensoru, kas nosūta ziņojumu apsaimniekotājiam, ja filtrs ir aizsprostots un rada applūšanas draudus, 3D printēts grāmatas turētājs, kas palīdz noturēt grāmatu atvērtu ar vienu roku, 3D printēta vai māla kameņu māja, interaktīva mācību platforma, kas nodrošina visaptverošus izglītojošus resursus par pareizu pieturzīmju lietošanu latviešu valodā un daudzas citas idejas – konkursā iesniegtās biznesa skices ļauj gūt priekšstatu par to, kas šķiet svarīgs nākotnes uzņēmējiem.

"Esam ļoti patīkami pārsteigti par milzīgo interesi – tik kuplā dalībnieku pulkā var atrast patiešām ļoti interesantas biznesa idejas. Katrā vecuma grupā ir savas aktualitātes, piemēram, pamatskolu grupā samērā plaši dominē dažādi koka izstrādājumi, jauniešiem ir aktuāla vides tēma un arī dažas sociālās problēmas, piemēram, valodu apguve, vienaudžu depresijas vai sabiedrības drošības izaicinājumu risināšana. Vidusskolu grupā lielākoties meklēti risinājumi, kas var palīdzēt uzlabot vidi mums apkārt, savukārt augstskolu grupā vairāk raksturīgas konkrētas biznesa idejas, kas jau ir gatavas izaugt par reālu uzņēmējdarbību ar peļņas iespējām. Bieži parādās platformas koncepts, plānojot savest kopā dažādas lietotāju grupas, lai veicinātu biznesu vai risinātu noteiktas problēmas gan vispārējam sabiedrības labumam, gan individuālām vajadzībām," stāsta "Swedbank" Finanšu institūta vadītājs Reinis Jansons.

Pirmo reizi konkursā varēja pieteikties visi, kas to vēlas – gan komandas, kam jau ir savs skolēnu mācību uzņēmums un biznesa ideja, gan tiem, kuriem to vēl nav. Aktivitāte bijusi ļoti liela: pieteicās 351 jauniešu komanda (1172 dalībnieki) no 26 Latvijas novadiem. Vislielākā konkurence bijusi vidusskolu grupā – 237 komandas; pamatskolu grupā pieteikušās 92, augstskolu grupā – 22 komandas. Šogad biznesa plānus vērtēja arī rekordliela žūrija – 90 "Swedbank" darbinieki, kas ir dažādu jomu profesionāļi.

Pilns pusfinālistu saraksts pieejams šeit.

Biznesa plānošanas konkursu "Biznesa skices" organizē "Swedbank" sadarbībā ar Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabriku, "Skola 2030" un Latvijas Studentu apvienību. Konkurss notiek ceturto reizi un turpināsies līdz 23. martam. Arī šoreiz tas norisinās trīs vecuma grupās – pamatskolas (7.–9. klašu), vidusskolas un augstskolas grupā. Labākās komandas saņems naudas balvas sava biznesa attīstībai.