Kā informēja viens no uzņēmuma "Blue Shock Bike" vadītājiem Artis Daugins, pašlaik Liepājā pilnā sparā rit unikālu mobilu velonovietņu ražošana, bet drīz plānots montēt elektrovelosipēdus.
Portāls jau informēja, ka "Blue Shock Bike" sadarbībā ar Lejaskurzemes tūrisma informācijas biroju šajās dienās ir atklājis šīs sezonas pirmo "Blue Shock Bike" elektrovelosipēdu nomas punktu ar jauno sistēmu. Pašlaik minamie tiek pirkti Čehijā, bet, tā kā plānā ir ar veselīgu un ekoloģisku transportu iekarot visu Baltiju, jau pavisam drīz braucamrīkus montēs Liepājā.
Daugins informē, ka visas veloaktivitātes pašlaik notiek 100 kvadrātmetru lielās telpās Meldru ielā 1 ar Kurzemes Biznesa inkubatora tiešu atbalstu. "Blue Shock Bike" bija vienīgais, kas spēja atsaukties gaidāmo Dziesmu un deju svētku organizatoru lūgumam izgatavot mobilas velonovietnes. Tādas paredzētas 2000 velosipēdiem, un 1–2 dienas laikā uzņēmums velonovietnes spēj nogādāt un uzstādīt jebkurā vietā Baltijā.
Kad šie svētki būs garām, tad "Blue Shock Bike" vēl nopietnāk pievērsīsies elektrovelosipēdu montāžai. Liepājā taps unikāli rāmji, kas būs pielāgoti nomas velosipēdu vajadzībām ar jau iemontētu GPS iekārtu, lai jebkurā laikā zinātu, kurā vietā atrodas konkrētais velosipēds. Tas nepieciešams ne tikai drošībai, bet arī velonomas tīkla efektīgākai darba organizēšanai. Nesen Artis Daugins ar kolēģiem viesojas pasaulē lielākajā elektrovelosipēdu ražotāju gadatirgū Šanhajā, Ķīnā, kur noslēdza vienošanos ar pārējo komponenšu - motoru, riteņu, akumulatoru u.c.. – izgatavotājiem. Tādējādi Liepājā taps elektrovelosipēdi ar pašmāju rāmi un importa "perifēriju". Nomas tīkla vajadzībām šogad plānots saražot no 150 līdz 300 elektrovelosipēdiem. Skaits ir atkarīgs no sadarbības partneru rosības, jo nomas tīkls būs visā Baltijas reģionā.
Tā kā nepieciešamība pēc šāda veida transporta aug, perspektīvā ir doma attīstīt eksportu uz Skandināvijas valstīm, kur pieprasījums ir liels. Salīdzinot ar līdzīgiem citu valstu produktiem, "Blue Shock Bike" produkti būs labāki vairākos parametros, bet galvenokārt - drošības jomā. Šajā ziņā lielu priekšrocību dod iebūvētās GPS iekārtas, kuras iespējams neitralizēt, sazāģējot visu rāmji, kas pašu zādzību padara par absurdu. Šobrīd Eiropā kvalitatīvs elektrovelosipēds, kura akumulators paredzēts 70 kilometriem, maksā ap 1200 eiro. Mūsējie saskata reālas iespējas Liepājā ražotajai produkcijai "palīst" zem šīs latiņas.
Kā jau jaunam un ambiciozam projektam arī šim ir riski. Daugins starp tiem min tieši nevis tehnisko pusi, bet psiholoģisko; cilvēku ieradumus un zināšanas. Tādēļ pašlaik notiek arī aktīva iepazīstināšana ar elektrovelosipēdiem, dažādās sociālajās kampaņās uzsverot, ka tas nav velosipēds par 700 latiem, bet vairāk gan skūteru un mopēdu aizstājējs. Tikai daudz vienkāršāks, ērtāks, lētāks un praktiski bez smakas ikdienas lietošanā.