Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde aizvadītās nedēļas nogalē parakstīja nodomu protokolu ar Baltkrievijas uzņēmumu "Bremino Group" par Liepājas ostas iekļaušanu kopīgā loģistikas ķēdē.

Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis žurnālistiem pastāstīja, ka šādi Liepājas ostas, iespējams, varētu tikt pat pie kravām no Ķīnas, arī no Turcijas. Baltkrievi jau tagad pārkrauj Tālo Austrumu kravas no Krievijas, bet tuvāko gadu laikā plāno ievērojami attīstīt loģistikas pakalpojumus.

Sarunās ar baltkrievu uzņēmējiem piedalījās arī ostas kompānijas "Terrabalt" pārstāvji, jo kaimiņvalsts pārstāvjus Liepājā interesē vienīgi prāmju līnija Liepāja – Traveminde (Vācija) un tās sniegtās iespējas virzīt konteinerkravas tālāk uz Eiropas valstīm, atzina SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Baltkrievi plāno attīstīt ievērojamu "multimodālo rūpniecības-loģistikas kompleksu" Oršā, līdz 2023.gadam izveidojot to par vienu no lielākajiem loģistikas centriem, kas strādās Eiropas – Krievijas virzienā. Loģistikas centru būvē tieši SIA "Bremino Group", ar kuras pārstāvjiem tikās un nodomu protokolu parakstīja Liepājas SEZ amatpersonas.

Nākamā tikšanās un sarunu raunds ar jaunajiem sadarbības partneriem paredzēta tuvākā mēneša vai divu laikā, pastāstīja Hmieļevskis.