Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde akceptējusi lēmumu slēgt līgumu ar lietuviešu firmu SIA "Green Line Shipping" par dziļuma uzturēšanas darbiem ostā.
6.jūlijā SEZ pārvaldes iepirkuma komisija izsludināja iepirkumu "Liepājas ostas kuģu kanālu un akvatorijas dziļumu uzturēšanas darbi". 4.augustā Iepirkuma komisija pieņēma lēmumu piešķirt tiesības slēgt iepirkuma līgumu ar Lietuvas kompāniju SIA "Green Line Shipping", kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu.
Līgums tiks slēgts uz pusotru gadu ar iespējām pagarināt to vēl uz gadu par piedāvāto līguma cenu 2,85 (bez PVN) par 1m3 grunts izstrādi un izvešanu uz jūras grunts izgāztuvi, un zemessūcēja mobilizācijas un demobilizācijas izmaksām par vienu izsaukumu 72 000 eiro (bez PVN).
Kā skaidroja SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš, lietuvieši spējuši piedāvāt zemāko cenu, jo neatrodas tālu no Liepājas – "Green Line Shipping" mājvieta ir Klaipēdas osta. "Tā ir arī garantija, ka varēsim izsaukt kompāniju ar tās rīcībā esošo kuģi "Poseidon-1", tiklīdz tas būs nepieciešams," sacīja Lapiņš.
Vēl tuvāk Liepājas ostai ir tikai Ventspils brīvostai piederošais zemessūcējs "Dzelme", taču, kā sacīja Lapiņš, "Viņiem pietiek ko darīt pašiem savā ostā, turklāt "Poseidon-1" jauda ir četrreiz lielāka."
SEZ pārvalde līgumu ar "Green Line Shipping" neslēgs pirmoreiz.